Hjelp! søvnproblemer!

Ukjent bruker
Mandag 9. jan. 2017 13:50

Jeg trenger virkelig tips og råd for å holde meg våken! Det har seg sånn at min døgnrytme er feilstilt, jeg sover på dagen og er lys våken på natta og uansett hva jeg prøver så klarer jeg ikke å holde meg våken, det ene sekundet er jeg våken og fult med og det andre sekundet så sover jeg uten at jeg selv er klar over det, høres sikker kjempe dumt ut menmen. Jeg trenger virkelig noen tips til å klare å holde meg våken, jeg har ikke sovet siden 22.00 tiden i går og jeg er så trøtt og sliten at jeg såvidt klarer å følge meg på noe, Jeg har hatt masse problemer med søvn før og det eneste som har funket var utrolig streke sovemedisiner, siden jeg er gravid får jeg jo selvfølgelig ikke lov til å ta de lenger så er det noen der ute som har noen kjerringråd til hvordan jeg kan holde meg våken og sovne lett på natten? Er virkelig desperat, begynner på ny jobb i morgen og kan jo ikke forsove meg eller ikke møte opp. Kaffe funker utrolig dårlig da jeg blir mer sliten av det enn det jeg blir våken! Jeg tar alt til tanken! Tusen takk på forhånd!

Anonym
Mandag 9. jan. 2017 15:08

Du må begynne pent, og legge deg litt tidligere, og stå opp litt tidligere.
Du kan ikke begynne rett på døgning.

Du skulle begynt med dette ganske mye tidligere da, men når det først haster, er det best at du går ut nå, og går deg små turer innimellom, og holder deg i aktivitet.
Rydd i et skap, vask tak og vegger, gjør hva som helst, bare ikke sett deg ned.
Så lar du være å se på tv 1 time før du skal legge deg, men leser heller en bok på sengen om du kjeder deg.
Legg deg kl.20 eller noe der omkring, og prøv å tømme hodet for tanker og fokusere på å puste og hvile.

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}