Lille Lumen

Ukjent bruker
Tirsdag 15. nov. 2016 21:53

Hei alle sammen !

Jeg og min samber lå for ca 1 år siden å tenkte på navn for vår lille baby som en gang ville komme til verden. I og med at min samboer er eletriker så kom vi frem til Lumen, som betyr gi lys eller lys.

Dette syntes jo jeg var super fint og meget spesielt og samme mente min samboer !
Men har gjort litt research og finner ingen i Norden som heter dette.
Hvordan er det å få igjennom ett nytt navn i Norge ?

Fant senere ut at Lumen er det ei jente i serien "dexter" som heter. Men tenker dette må da være ett fint navn til både jente og gutt ! hva tenker dere :)? Spent på å høre meninger :D

-Lykkeliten

Anonym
Tirsdag 15. nov. 2016 22:07
Hei alle sammen !

Jeg og min samber lå for ca 1 år siden å tenkte på navn for vår lille baby som en gang ville komme til verden. I og med at min samboer er eletriker så kom vi frem til Lumen, som betyr gi lys eller lys.

Dette syntes jo jeg var super fint og meget spesielt og samme mente min samboer !
Men har gjort litt research og finner ingen i Norden som heter dette.
Hvordan er det å få igjennom ett nytt navn i Norge ?

Fant senere ut at Lumen er det ei jente i serien "dexter" som heter. Men tenker dette må da være ett fint navn til både jente og gutt ! hva tenker dere :)? Spent på å høre meninger :D

-Lykkeliten

Folk kaller ungene sine for alt mulig om dagen, så jeg tror ikke det er noe problem. ;)
Lumen er en måleenhet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lumen

Det kan jo hende dere ikke får lov nettopp av den grunnen da.

Anonym
Onsdag 16. nov. 2016 16:23

Syntes Lumen er et fint navn som passer til både jente og gutt ja :)

Anonym
Onsdag 16. nov. 2016 21:27

Ei venninne av meg har ei jente på et par år som heter Lumen. Så det er i alle fall ei her i Norge! ;)

Ukjent bruker
Søndag 20. nov. 2016 16:15

Så bra :D da satser jeg på det går fint å kalle min kommende spire det :D hehe

Syntes det navnet er så fint :D !!

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}