Barnevern

Anonym
Lørdag 24. feb. 2018 14:03

Hei, aner ikke om dette er rette plassen og spør:p Men jeg prøver.
Jeg har kontakt med nav, og har aktivitet gjennom de. Jeg skulle egentli etter hvert starte en praksisplass, men etter jeg tok kontakt med nav fant jeg ut at jeg hadde blitt gravid. Nå er jeg 20 uker på vei og har ennå aktivitet gjennom og vi ble enige om å finne praksis når barnet starter i barnehage.
Men så har jeg ett problem bak meg. Jeg ble gravid alt for tidlig i en alder av 15 år. Foreldrene mine hadde vært litt borti barnevernet begrunn av rutiner, stell. Men de hadde 7 unger da 3 av de flyttet.
De fikk ikke hjelp av barnevernet fordi de hadde så mange unger. De valgte med engang og gå for omsorgs-overtakelse noe jeg synes er grusomt. Har daglig kontakt med foreldrene mine!
har ingen fortid som rus,vold eller noe av dette. Men både meg og kjæresten flyttet til hans mor etter barnet ble født. Vi fikk ikke støtte derfra og barnevernet konkluderte med jeg var for ung til og ta vare på barnet mitt.
Det stod- Begrunn av mors unge alder og umodenhet som 15 åring i papirene.
Men jeg sleid litt med tristhet etter søskna mine flyttet for lenge siden. Det står da i papirene.

Barnet bor hos farmor. De bruker sånn tilknytting men vi har en pågående sak på dette.

Men nå har det seg sånn jeg har blitt gravid igjen som stod over. Jeg er 19 år gammel og bor i en leilighet med kjæresten som vi eiger. Jeg vet ikke helt hvordan barnevernet ser på det når den andre gutten bor hos farmor. Men når jeg fødte han var jeg 15 år og barn selv. Er det sånn at jeg må gi beskjed om dette ? har ikke noe kontakt selv med dem. For bare innkalling til møte angående ungen som bor hos farmor.
Men ellers så er livet vårt normalt og lever sammen enda med barnefar til forringe barnet.

Håper noen har erfaring med dette. lurer skikkelig på dette her.
Tusen Takk på forhånd :)

Anonym
Lørdag 24. feb. 2018 15:48

Du MÅ ikke, men du bør.
Dere trenger veiledning, og det kan dere få av barnevernet.
Om det beste for barnet er omsorgsovertakelse, så bør man bare la det bli løsningen.
Man får alltid tilbud om hjelp først, med mindre det er fare for barnets liv/helse.
Også med 7 barn.
Dere bør benytte dere av tilbudet alle helsestasjoner har med COS-kurs, og ta imot alt dere kan av hjelp, til det beste for barnet.

Barnevernet får vite om barnet før eller senere uansett når dere har kontakt med dem mht det første barnet, og siden dere ikke var skikket forrige gang, og ikke har fått tilbake omsorgen, vil de følge med videre også, for det nye barnets beste.
Hvis dere vil det beste for barnet, lar dere dem følge opp. :)

Anonym
Lørdag 24. feb. 2018 15:54
Hei, aner ikke om dette er rette plassen og spør:p Men jeg prøver.
Jeg har kontakt med nav, og har aktivitet gjennom de. Jeg skulle egentli etter hvert starte en praksisplass, men etter jeg tok kontakt med nav fant jeg ut at jeg hadde blitt gravid. Nå er jeg 20 uker på vei og har ennå aktivitet gjennom og vi ble enige om å finne praksis når barnet starter i barnehage.
Men så har jeg ett problem bak meg. Jeg ble gravid alt for tidlig i en alder av 15 år. Foreldrene mine hadde vært litt borti barnevernet begrunn av rutiner, stell. Men de hadde 7 unger da 3 av de flyttet.
De fikk ikke hjelp av barnevernet fordi de hadde så mange unger. De valgte med engang og gå for omsorgs-overtakelse noe jeg synes er grusomt. Har daglig kontakt med foreldrene mine!
har ingen fortid som rus,vold eller noe av dette. Men både meg og kjæresten flyttet til hans mor etter barnet ble født. Vi fikk ikke støtte derfra og barnevernet konkluderte med jeg var for ung til og ta vare på barnet mitt.
Det stod- Begrunn av mors unge alder og umodenhet som 15 åring i papirene.
Men jeg sleid litt med tristhet etter søskna mine flyttet for lenge siden. Det står da i papirene.

Barnet bor hos farmor. De bruker sånn tilknytting men vi har en pågående sak på dette.

Men nå har det seg sånn jeg har blitt gravid igjen som stod over. Jeg er 19 år gammel og bor i en leilighet med kjæresten som vi eiger. Jeg vet ikke helt hvordan barnevernet ser på det når den andre gutten bor hos farmor. Men når jeg fødte han var jeg 15 år og barn selv. Er det sånn at jeg må gi beskjed om dette ? har ikke noe kontakt selv med dem. For bare innkalling til møte angående ungen som bor hos farmor.
Men ellers så er livet vårt normalt og lever sammen enda med barnefar til forringe barnet.

Håper noen har erfaring med dette. lurer skikkelig på dette her.
Tusen Takk på forhånd :)

Bruk prevensjon. Slutt å få unger du ikke kan ta vare på!! Hvorfor lærte du ingenting første gangen?!

Anonym
Lørdag 24. feb. 2018 16:18

Ja, er heller ikke domme. Jeg brukte p-piller men legen sa jeg ikke var gravid før jeg tok en blodprøve!
Kunne ikke ta abort fordi jeg var for langt på vei dessverre.. Men i en alder av 15 år var ikke bra. Vi har livet på stell og alt.
Men uansett så har vi stor støtte rundt oss. Vi har selv kontaktet ting som skal hjelpe oss.
Men uansett kan ikke sterilsere seg om du ikke kunne ta vare på barnet i en ung alder selv. Vet om andre folk som har fått nye unger. Kommer uansett ann på situasjonen og.
Men vanskelig og forklare her da.

Anonym
Lørdag 24. feb. 2018 16:41

Fullføre skolen først, det kan være lurt. :)

Anonym
Lørdag 24. feb. 2018 16:45

Jada, har en veldig fin dialog med nav. Vi skal sammen se utdanningsmulighetene mine :)

Anonym
Søndag 25. feb. 2018 00:16

Hvordan visste du at hun ikke har fullført skolen?

Anonym
Søndag 25. feb. 2018 14:34

Hvordan visste du at hun ikke har fullført skolen?

Uhm, jeg vet ikke hvordan jeg skal si det på den pen måte, men det er jo ganske tydelig.

Anonym
Torsdag 3. jan. 2019 00:19

Helt utrolig hvor frekke enkelte her inne er. Om dere ikke har noe positivt å si så la vær. Men en slik holdning er du/dere ikke klar for å bli foreldre selv.

Anonym
Torsdag 3. jan. 2019 13:51
Helt utrolig hvor frekke enkelte her inne er. Om dere ikke har noe positivt å si så la vær. Men en slik holdning er du/dere ikke klar for å bli foreldre selv.

....eeeeeller man er allerede foreldre til tenåringer, og vet hvor mye dumt de gjør, eller har vært tenåringsforelder selv, og vet hvordan livet egentlig fungerer. Slutt å surve.

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}