Fostervannsemboli

Anonym
Onsdag 14. nov. 2018 09:03

Hei
Jeg skal settes i gang i kveld, mange tanker farer rundt i hodet mitt.

Jeg gleder meg masse og har jo verdens nydligeste datter fra før på 4 år
Som gleder seg masse til bli søster til denne skjønnas så kommer.

Men jeg har begynt å tenke at fostervannsemboli er noe så kan skje med meg, spesielt siden blir satt i gang nå i uke 39+1 pga litt stort barn og rift.

Har ikke angst eller redd for føde, men tenker mye på familien min hvis det skulle skje noe med meg.
Spesielt barnet mitt og det ufødde barnet.

Jeg er ikke her inne for å få diagnose angst eller at jeg trenger en psykolog. Jeg trenger bare råd :)
Vet det er jysla sjeldent med fostervannsemboli skjer som regel bare 5 kvinner av 80.000 fødsler. Er barnepleier så burde jo vite at dette er super sjeldent men er en uro inni meg, og jeg tror det har med at vennina mi døde 1 uke etter fødsel av sitt første barn og hun var bare 20 år, hun fikk blodpropp.

Tusen takk for råd

Anonym
Onsdag 14. nov. 2018 16:36

Det skal veldig mye til, både å få blodpropp og enda mer for å få fostervannsemboli. Rifter skjer så ytterst sjeldent inni at det er ikke noe de informerer om engang. Stort barn øker ikke risikoen for det, og de hadde forløst deg med KS om de var bekymret.
Dette er en irrasjonell frykt, og en du må prøve å legge fra deg, det er det eneste rådet du trenger nå. :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}