Vonde følelser..

Anonym
Søndag 4. nov. 2018 07:54

Hei!
Jeg må bare få ut litt frustrasjon... Blir så lei meg og irritert.
Da jeg første gang var gravid for 6år siden, var jeg på slutten av svangerskapet mye sliten, og blant annet sex var noe som ikke fristet i det hele tatt. (Triste følelser starter her), da min mann blir sur for at jeg ikke vil ha sex. Og gir meg dårlig samvittighet for det å ikke ha sex ødelegger forholdet. Selv når man er høygravid. Min dårlige samvittighet har endt i at vi har hatt sex flere ganger nå gjennom mine tre svangerskap, når det også ikke har føltes rett eller bra, og noen ganger vondt. Jeg har gått etter sex med tårer i øyene, og føler jeg har gjort min "plikt". Jeg har fortalt min mann om mine følelser.. men det når ikke inn. Er man kåt, så må man jo få sex! Nå har vi tre barn, og den siste tiden har krav og mas om alt mulig gjort meg sliten, og følelsene mine står på pause". Tanken på sex frister ikke ett sekund. I hvertfall ikke når jeg får spørsmål daglig om vi skal ha sex, og han blir like sur for ett nei hver gang. Og jeg kan våkne om natten med hånden hans som forsøker å tilfredsstille meg, og min hånd som han har tatt bort på seg selv for at jeg skal gjøre det samme med han, tar jeg hånden bort og viser at jeg ikke er interessert, er jeg den dummeste i verden. Det skal sies at vi har hatt masse sex i mine svangerskap de første 6-7måndene. Og jeg forstår hans behov. Men det ligger så mange dårlige følelser til grunn nå, vet ikke hva jeg skal gjøre.. Han har også "truet: med at "da får jeg finne noen andre å ligge med", jeg vet at det ikke hadde skjedd med det første.. men bare at han sier det .
Det er så rart å sitte med denne følelsen for sin egen mann. . Blir så trist. Hadde han ikke våknet meg om natten, spurt om sex daglig, og fortalt meg hvor "kjip" jeg er, men hatt ett rolig avslappet forhold, så hadde vi såklart hatt masse sex, men jeg klarer det ikke ..

Anonym
Søndag 4. nov. 2018 09:50

Hei
Så forferdelig å lese at du har en mann som absolutt behandler deg som et sex objekt.
Det du forteller at du snakker om han om dine følelser men han ikke kan forstå eller ta til seg dette er ufattelig trist, skjønner du er lei i deg.

Sex skal være samtykket og skal nytes sammen når begge ønsker, å lese at du ligger med tårer etter sex gikk meg rett i hjerta.

Jeg ville sakt dette er en syk form for tvang/makt. Han gir deg dårlig samvittighet!
Kansje du kan si han har dusjen å en høyrehånd, legg deg gjerne på sofaen og sov der elller i en gjeste seng.

Du kan ikke fortsette ha det sånn, tilslutt kan det gå ut over mange andre følelser og eller verstefall en mild depresjon.
Med tanken på han ikke kan forstå å forsetter presse seg på deg, nei kjære deg ikke Finn deg i dette :-/ ikke lett for meg å gi råd når det virker som du har fortalt han alt å han lilkevell vil gi deg dårlig samvittighet.
Snakk med en parterapi eller rådgiver?

Ønsker deg masse lykke til med svangerskap og ekteskap.
Er glad jeg har en mann så forstår meg og vi har ikke hatt sex på 7 måneder denne graviditet men vi har nærhet, romantikk og andre innspill.
Mange klemmer

Anonym
Søndag 4. nov. 2018 10:32

Uff, dette var ikke moro å lese... Jeg er selv høygravid og jeg klarer ikke tanken på å ha sex daglig. Tror du rett og slett må si ifra at nok er nok. Det at han truer deg med å finne noen andre er jo helt forferdelig!! Sånn skal det ikke være. Du skal ikke finne deg i dette tullballet hans.

Kanskje du skal prøve å legge deg et annet sted hvis han vekker deg midt på natten for å prøve? Siden han ikke hører på deg så får du vel bare gå istedenfor å uttrykke deg når han ikke hører etter. Det her fortjener ingen kvinner.

Masse lykke til.

Anonym
Søndag 4. nov. 2018 11:56

Oi! Dette blir jeg litt provosert av å lese. Vi har ikke hatt sex siden jeg ble gravid. Tror han bare venter på at jeg skal ta initiativ, men det har det ikke blitt til denne gangen, og han har heller ikke tatt initiativ selv. Men vi har mye nærhet og godhet i forholdet vårt, så at vi har en slik periode nå imens jeg er gravid bekymrer meg ikke.
Sånn som dere har det høres i mitt hode dessverre ut som regelmessige voldtekter (selv om det kanskje ikke er sånn mannen din oppfatter det?) og jeg kan ikke fatte at du orker å ha det sånn. Sex handler slettes ikke bare om mannens behov. Jeg ville tenkt grundig over hele forholdet var jeg deg - om han mener forholdet i hovedsak handler om sex... lykke til til deg <3

Anonym
Søndag 4. nov. 2018 12:09

Dette var trist å lese. Dere har kommet inn i et feil spor. Han ber om sex så mye at du føler press og får da antagelig mindre lyst av det hele. Jeg ville tenkt litt på hvorfor han vil ha så mye sex og hvorfor han takler så dårlig avvisningen din. Ber han om mer sex enn før? Føler han at du bruker så mye tid med barna at han føler seg oversett og at han agerer med å ville ha deg når han vil. Det hender at jeg har sex med mannen min uten at jeg egentlig har lyst, skjer ikke ofte, og bare tenker at det tar bare 5 min så er det over, men jeg ser på det som en vennlighet overfor han, men slik det har blitt med dere høres det ut som du har en vond følelse når det skjer. Kan du prøve å snakke med han igjen og høre hva han føler? Det er helt vanlig at kvinnen i et forhold mister litt lysten med mange små barn og mye arbeid og når de blir større og du får mer overskudd vil lysten kanskje bli lik igjen. Kan han bidra mer med barna slik at du får mer overskudd? Kan du gå ned i stilling? Masse lykke til.

Anonym
Søndag 4. nov. 2018 17:07

Du forstår at han har misbrukt deg seksuelt?
Han voldtar deg når du sier du ikke vil, og misbruker deg seksuelt når du er bevisstløs/sover.
Så manipulerer han deg og bedriver psykisk vold når du sier du ikke vil.
Han må du komme deg bort fra, og det NÅ.
Hvis du nå tenker "nei, det er jo ikke SÅ ille," eller "jammen vi er jo sammen, et forhold skal bestå av sex også," eller "jammen han må jo få sex, og det er min plikt," så tar du helt feil. Du er i et voldelig forhold med misbruk. Dessverre er veien kort fra misbruk og vold mot ektefelle til misbruk og vold mot barn. Vil du barna dine skal oppleve det samme?
Kom deg vekk i dag.

Anonym
Søndag 4. nov. 2018 23:08

Ikke greit.. Hadde bedt han funnet seg noen andre om han ønsket det. Det der hadde jeg IKKE funnet meg i! Helt utrolig oppførsel. Jeg er gravid og har null lyst selv nå, og det er greit for mannen min.. Han har aldri gjort noe slikt som din, selv om min sikkert er minst like frustrert. Jeg synes mannen din rett og slett er litt på grensen til overgrep med at han vekker deg slik på natten uten godkjenning fra deg, og generelt hvordan han behandler deg.. Jeg hadde klikket.

Anonym
Mandag 5. nov. 2018 11:45
Ikke greit.. Hadde bedt han funnet seg noen andre om han ønsket det. Det der hadde jeg IKKE funnet meg i! Helt utrolig oppførsel. Jeg er gravid og har null lyst selv nå, og det er greit for mannen min.. Han har aldri gjort noe slikt som din, selv om min sikkert er minst like frustrert. Jeg synes mannen din rett og slett er litt på grensen til overgrep med at han vekker deg slik på natten uten godkjenning fra deg, og generelt hvordan han behandler deg.. Jeg hadde klikket.

Det er ikke litt på grensen, det er langt over. Han voldtar henne, og misbruker henne.

Anonym
Mandag 5. nov. 2018 19:57

Dette er IKKE greit! Det han gjør mot deg er ulovlig. Jeg har ikke ord! Det er ikke vanlig at menn oppfører seg slik. Jeg har vært gravid og er det nå for andre gang og mannen min respekterer følelsene mine om å ha mindre lyst enn før. Og det er sånn det skal være. Jeg blir så sint på dine vegne. Jeg vil gjerne si "kom deg vekk fra han ", men jeg vet at det ikke er så lett med barn involvert.. Kanskje en parterapeut kan hjelpe? :)
Masse lykke til. Tenk på deg selv og på at du skal ha et godt liv og gjør det som er best for deg <3 <3

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}