Mai termin 2019 altformamma gruppe på Facebook

Anonym
Tirsdag 4. sep. 2018 11:41

Hei!
Har opprettet denne for dere som har termin i mai:) Gruppe kan finnes, men ingen kan se hvem som er medlemmer eller hva dere skriver.
Eller dere kan fortsette her på altformamma.no og være garantert at ingen kjenner dere:) Uansett er det ting man kan prate om begge steder!

https://www.facebook.com/groups/1958207440885301/

Riktig lykke til videre!
Vennlig hilsen jordmor Siri

Anonym
Torsdag 6. sep. 2018 00:15

Hei. Jeg har termin 17.mai!:) ifølge kalkulasjonene fra Ivf klinikken. Har en gutt på 3 år fra før som ble født naturlig. Føler jeg har "glemt" mye om hvordan det var å gå gravid fra sist gang. Derfor tenker jeg det kan være nyttig for meg å ha et sted å lufte spørsmål og tanker og dele de erfaringene jeg faktisk husker:)
Hilsen
Hipp hipp hurra:)

Anonym
Torsdag 6. sep. 2018 14:42

Hei! Har ingen barn i fra før, men jeg har termin i Mai 2019 ut i fra terminkalkulatorene på nett. Så hyggelig at det er flere fremtidige Mai-barn her

Anonym
Fredag 7. sep. 2018 14:33

Gratulerer til deg! Blir spenne de dette her:)

Anonym
Søndag 9. sep. 2018 15:56

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, foreløpig termin 18.mai! Har en gutt fra før, født i mai 2016 :) spennende å skulle gå igjennom et svangerskap med en fra før kjenner jeg, så gleder meg til de magiske 12 ukene er over og vi kan dele den kjekke nyheten:)

Anonym
Tirsdag 11. sep. 2018 21:55

Gratulerer til deg også. Blir spennende for andre gang!
Hvordan er formen deres da jenter?
Noen som begynner å føle symptomer?
Så langt kjenner jeg meg ganske uggen
(er 4+4) og stinn i magen. Føler jeg ser ut som jeg er 5 mnd på vei, men det er sikkert pga lett overstimulering etter egguttaket. Blir bra å passere de 12 første ukene, ja.
Klarer nesten ikke å slappe av før det.
Spennende tid dette her

Anonym
Torsdag 13. sep. 2018 21:15

Hei damer. Så kjekt å ser flere med termin i mai. Fant ut at jeg er gravid og har termin 19mai. Har en fra før som blir 2år i november. Formen med ho var super. Men denne gangen så har jeg sår bryter, veldig mye trøtt og vondt rygg.
Hva med dere?

Anonym
Lørdag 15. sep. 2018 15:37

Gratulerer til deg og! :)
Ja formen er annerledes nå enn med forrige mann. Kanskje på grunn av alderen? Er 40 nå. Mye tidligere kvalm og dårlig enn sist. Tenk om der er to! :)
Skal på tidlig ultralyd i uke 8 siden det er prøverør så det blir veldig spennende.
Ellers får alle i heimen kjeft for å lage dårlig luft, bosset og kjøleskapet stinker og i går vasket jeg på kjøkkenet som en gal siden jeg syns ett eller annet luktet dårlig (ingen andre som kjente det:) haha!
Fått dilla på fiskekaker og appelsinjuice.
Forrige gang hadde jeg lyst på sjokolade og godteri hele tiden, mens nå smaker det ikke.
Hva med dere andre? Merket noe?
Hilsen Hipp, hipp hurra:)

Anonym
Tirsdag 2. okt. 2018 13:02

Veldig stille inn på denne tråden.
Går det fortsatt bra med dere andre?
Her blir det ultralyd på fredag og er temmelig spent.
Trøtt og kvalm mesteparten av tida, men det er jo et godt tegn!
Hilsen Hipp hipp hurra

Anonym
Tirsdag 2. okt. 2018 13:37

Hei, har termin 9 mai. Er veldig kvalm og trøtt. Så blir mest bare sløving her. Ikke lyst på noe mat....men kaster sjelden opp....bare brekker meg.

Anonym
Søndag 7. okt. 2018 13:39

Hei. Det er folk som verken har termin eller barn som oppretter termingruppe i flere mnd, år etter år. Er det noe dere kunne tatt tak i? F. Eks opprettet termingrupper på facebook for alle månedene, slik at det ikke er så vanskelig å oppdage falske profiler o.l.

Anonym
Søndag 7. okt. 2018 23:52

Hei, så bra du nevner dette, for det var jeg faktisk ikke klar over. Hvem kan ha interesse av å lage terminklubber og slikt når de ikke er gravid? Det er jo rett og slett creepy.... Kanskje lukkede grupper for terminklubber på Facebook kunne være en mulighet?
Jeg syns personlig en lukket gruppe er det beste, for når en bare er et par måneder på vei, så har jeg ikke så lyst at alle på mitt hjemsted skal vite det og lese det jeg skriver under fullt navn.
Syns for øvrig her er masse god informasjon på Alt for mamma.no, og da jeg gikk med første mann ble jeg ofte beroliget av rådene fra jordmor på denne siden.
Forresten gikk det fint på ultralyd på fredag og vi fikk sett et lite dunkende hjerte. Er 8+2 i dag. Eneste er at jeg stresser litt med det faktum at vi ble oppmodet til fosterdiagnostikk pga at jeg er 40 år. Så legen har henvist oss til Haukeland for dette. Er her noen som har vært på fosterdiagnostikk før?
Hilsen Hipp hipp hurra.

Anonym
Tirsdag 9. okt. 2018 21:12
Hei. Det er folk som verken har termin eller barn som oppretter termingruppe i flere mnd, år etter år. Er det noe dere kunne tatt tak i? F. Eks opprettet termingrupper på facebook for alle månedene, slik at det ikke er så vanskelig å oppdage falske profiler o.l.

Nei, selvfølgelig er det ikke det... Det får være måte på hvor paranoide dere skal være.

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}