Beste tiden for å få en til?

Anonym
Mandag 13. aug. 2018 12:16

Heihei! Jeg og kjæresten har snakket mye om barn og når vi vil begynne å prøve til tross for at vi ikke har vært sammen så lenge, og enda er ganske ung (18-21), jeg har et barn fra før av som er 15mnd, jeg har egentlig lyst på to tette men jeg har også lyst til å gjøre ferdig utdanningen min og er også redd for hvordan foreldrene mine kommer til å reagere om jeg blir gravid igjen..
Utdanningen min kommer til å ta 6år og jeg føler at det blir lenge å vente men jeg vil heller ikke skremme kjæresten med å si at jeg vil ha barn før den tid siden vi ikke har vært sammen så lenge.
Det jeg lurer på er; når syns dere det er passelig å få barn, hvor mange år mellom mitt barn og det fremtidige barnet er bra?
Positivt og negativt med barn med store aldersmellomrom?

Anonym
Mandag 13. aug. 2018 14:20

Hvis du fortsatt er redd for dine foreldres mening, eller for å skremme bort kjæresten din, er ingen av dere modne nok til å få barn, og det er ikke forholdet deres heller. Da vet du innerst inne at dette er altfor tidlig. Ja, du må for guds skyld vente til du er ferdig med utdannelsen, så du har en sjanse til å få deg en jobb.

Det er passelig å få barn når man er voksen og har livet sitt og forholdet sitt på stell. Det er ikke noe negativt med "stort" aldersmellomrom, det er bare positivt. Da kan den store klare seg mye mer selv, og i deres tilfelle vil dere rekke å bli voksne først.
Jeg vet dette er vanskelig å høre/forstå nå, men du vil se tilbake på det når du blir voksen, og innse at jeg har rett.

Anonym
Mandag 13. aug. 2018 15:38

Ho sporte jo ikke om dem va våksen nok eller modne nok, ho sporte jo ka som va positivt og negativt med stort aldersrom mellom barna.
Regner med at du e våksen nok til å holde deg til et spørsmål og ikke pøse ut med ting som ikke e relevant.
Eg og min kjæreste hadde vært ilag i 5år før han sa at han ville ha barn og eg blei redd for eg ville ikke ha barn og vi va begge 27år.
Eg va også redd for at foreldran mine kom til å bli sur.

Du har rett? Unnskyld meg, men det e no ikke en fasit på det her spørsmålet?
Noen vil ha tette og føle at det e rett og noen vil ikka ha tette og føle at det e rett.
Regne med ho våksen nok til å få et til barn når ho allerede har en fra før av, man kan være like våksen som 18-20åring som en 40åring.

Anonym
Mandag 13. aug. 2018 16:21
Ho sporte jo ikke om dem va våksen nok eller modne nok, ho sporte jo ka som va positivt og negativt med stort aldersrom mellom barna.
Regner med at du e våksen nok til å holde deg til et spørsmål og ikke pøse ut med ting som ikke e relevant.
Eg og min kjæreste hadde vært ilag i 5år før han sa at han ville ha barn og eg blei redd for eg ville ikke ha barn og vi va begge 27år.
Eg va også redd for at foreldran mine kom til å bli sur. Du har rett? Unnskyld meg, men det e no ikke en fasit på det her spørsmålet?
Noen vil ha tette og føle at det e rett og noen vil ikka ha tette og føle at det e rett.
Regne med ho våksen nok til å få et til barn når ho allerede har en fra før av, man kan være like våksen som 18-20åring som en 40åring.

"Det jeg lurer på er; når syns dere det er passelig å få barn," så eh, ja... Klapp at kjeftesmella, du tar feil.
Det er et rett svar; når man er moden nok, og det er ikke disse barna. Jeg sa ikke noe om alderen, det var det du som sa. Kost for egen dør.

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}