Naturlig gravid

Anonym
Fredag 5. jan. 2018 16:41

Hvor mange av dere over 42 har blitt gravide naturlig? Jeg er 43 år og ringte å pratet med noen på en klinikk ang fertilitetstest og muligheten til å bli gravid. Fikk beskjed om at nesten ingen fikk til det uten hjelp. .. jeg gikk litt i kjelleren etter hun sa det( har 6 pp bak meg). Men jeg føler at det hun sa ikke stemmer med hva jeg leser her, hvor mange er blitt gravide. Vil de ha kunder til klinikken eller er det nesten umulig uten hjelp som hun sier??

Anonym
Fredag 5. jan. 2018 18:18

Nei, det stemmer det hun sier.
Kvinner er mest fruktbare mellom 20 og 25 år. Etter 35-årsalderen er over 10 prosent infertile, etter 40-årsalderen 33 prosent, og etter 44-årsalderen nær 90 prosent infertile.

Anonym
Lørdag 6. jan. 2018 12:31

Hvor har du de tallene fra?

Anonym
Lørdag 6. jan. 2018 16:02

http://www.kk.no/mamma/fruktbarhet-og-alder-63927309

(Skrevet av sykepleier Elisabeth Lofthus
Gjennomlesing og godkjenning av jordmor Marie Svedberg
Kilder:
- Når livet blir til, Anne Marit Tangen, 1999 Ad Notam Gyldendal
- Planlegg svangerskapet, Dr. Karen Trewinnard, Teknologisk forlag 1999
- Svangerskap, fødsel og barseltid, 6. utgave, 2. opplag 1999, Inger Eide, Haugen,
Ad Notam Gyldendal
- På vei, Gro Nylander, 2002 Gyldendal Fakta)

Anonym
Mandag 15. jan. 2018 10:43

Lurer jeg på også?

Våren
Mandag 15. jan. 2018 17:19

Naturlig gravid og 45 år. Har tre fra før, under 12 år.

Anonym
Mandag 15. jan. 2018 20:24

Da er du en av de ytterst få i "den andre" rubrikken, som har fått barn på tross av at naturen har sakket farten.

Anonym
Tirsdag 16. jan. 2018 05:14

Hei, jeg er 42 år og ble gravid på naturlig vis etter 5 IVF forsøk. Førstegangsfødende, 5 dager til termin i dag, så her venter vi spent på en liten gutt :)
Vi var i gang med forberedelser til forsøk nr 6, men først unnet vi oss en herlig solfylt ferie. Vet ikke om det var den utløsende faktoren, men la igjen fokuset på barn hjemme og fikk tid til masse kos og hygge. Ble gravid en uke etter at vi kom hjem fra ferie :)

Ysi
Torsdag 18. jan. 2018 12:47

43 år og naturlig (førstegangs-)gravid :-) Termin i juni.

Anonym
Lørdag 27. jan. 2018 22:59
Hvor mange av dere over 42 har blitt gravide naturlig? Jeg er 43 år og ringte å pratet med noen på en klinikk ang fertilitetstest og muligheten til å bli gravid. Fikk beskjed om at nesten ingen fikk til det uten hjelp. .. jeg gikk litt i kjelleren etter hun sa det( har 6 pp bak meg). Men jeg føler at det hun sa ikke stemmer med hva jeg leser her, hvor mange er blitt gravide. Vil de ha kunder til klinikken eller er det nesten umulig uten hjelp som hun sier??

Heisann

Anonym
Søndag 28. jan. 2018 20:03

Hei
Jeg blir 43?i mars og akkurat nå ligger jeg og ammer i søvn min sønn på 6 mnd. Han er frisk og rask på alle mulige måter. Jeg fjernet spiralen og ble gravid, etter en menstruasjon.

Jeg har også en datter på 16 og en sønn på 12

Anonym
Mandag 29. jan. 2018 10:51

Gravid da jeg var 41 på første forsøk, ingen problemer :-D

Anonym
Mandag 29. jan. 2018 18:14

47 år og naturlig gravid etter å ha prøvd i 4 år. Ble gravid etter gastric bypass og redusert 38 kg. Det hjalp for å si det sånn.

Anonym
Tirsdag 30. jan. 2018 01:38

Jeg ble gravid som 45 åring, mitt fjerde barn. Tok ut spiral og gravid ca 3 mnd etter.

Anonym
Torsdag 1. feb. 2018 09:03

Det er bare tull. Jeg er 42 og ble gravid på 4 prøveperiode

Anonym
Mandag 5. feb. 2018 23:26

47 år og naturlig gravid

Anonym
Tirsdag 6. feb. 2018 16:33

Jeg tror det er veldig individuelt etter 40 årsalderen. Derfor ville jeg nok fått sjekket litt nøyere på en klinikk med både blodprøver og innvendig ultralyd. Noen har mange egg selv om man er over 40 (ikke nødvendigvis gode egg da men..), mens andre ikke har noen egg igjen i hele tatt (en venninne opplevde dessverre å få den beskjeden). Selv blir jeg veldig lett gravid, men mister (habituell abort), så derfor ble jeg anbefalt prøverør, slik at man får satt tilbake kun det/de beste eggene. Det funket på 2.forsøk hos Hausken Haugesund med topp kvalitet egg. Må si at prøverør var mye mindre utfordrende fysisk enn jeg hadde trodd. Mentalt er det jo tungt, pga ventingen osv., men alt i alt en veldig mye mindre skremmende opplevelse enn jeg hadde forventet. Lykke til uansett! Hilsen 41.

Anonym
Torsdag 22. feb. 2018 14:49

Selvfølgelig er det individuelt, men tallene tar utgangspunkt i gjennomsnittet, altså hva som er mest vanlig, mest sannsynlig.
Kroppene våre er like alle sammen, med ørsmå variasjoner.

tofo
Søndag 25. feb. 2018 20:59

Jeg er 47 og blitt gravid på naturlig vis.

Anonym
Lørdag 3. mars 2018 02:28

43, fyller 44 om 3 mnd. Naturlig gravid ☺ Bare 4+6 nå, så krysser fingrene og håper det holder helt frem

Anonym
Mandag 19. mars 2018 13:13

Hadde dere mange pp ?? Gratulerer :)

Anonym
Mandag 19. mars 2018 16:49

Tusen takk!

Anonym
Mandag 19. mars 2018 16:59

Øhhh... hadde skrevet et langt svar, som visstnok forsvant... forsøker på nytt.
Usikker hva jeg skal si ang antall pp. Har hatt en SA og en MA på et år. Vi har ikke forsøkt iherdig hver mnd, hvis du skjønner. Ikke hengt oss opp i å måtte ha samleie rundt eggløsning.
Den pp det klaffet, hadde jeg tatt solvipec hostesaft rundt EL, samt wild yam fra ca 3 dager etter. Sluttet ikke med wild yam ved positiv test, men fortsatte ei uke til- til jeg fikk Lutinus av legen min. Skal fortsette med det til uke 14, i tilfelle det er progesteronmangel som er årsaken til tidligere aborter. Er 7+1 i dag, og alt ser så langt bra ut

Anonym
Mandag 2. april 2018 01:18

Jeg er 43, naturlig gravid og 17 uker på vei

Anonym
Mandag 2. april 2018 18:28
Jeg er 43, naturlig gravid og 17 uker på vei

gratulerer!! er det første barn? Tror det er mye å si

12
Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}