sette igang fødselen? tips?

Anonym
Lørdag 15. april 2017 16:23

Nå er jeg 3dager over termin og har ikke mer tålmodighets krem igjen, hun må jo komme ut, mamma har jo lyst å møte prinsessa!
Er det noen her som har noen kjerringråd for å få noe til å skje?
Har hørt om lakrisrot te, gravidepizza, osv.. men er det noen andre råd som har hjulpet på dere?

Anonym
Lørdag 15. april 2017 19:45
Nå er jeg 3dager over termin og har ikke mer tålmodighets krem igjen, hun må jo komme ut, mamma har jo lyst å møte prinsessa!
Har hørt om lakrisrot te, gravidepizza, osv.. men er det noen andre råd som har hjulpet på dere?

Sex, selv om det er det siste man tenker på nå. Stoffer i sæden kan hjelpe til å sette igang fødselen, i tillegg til orgasme. Hjalp i begge mine svangerskap ;)

Anonym
Lørdag 15. april 2017 21:02

Ingen av de tingene hjelper. Prostaglandinene i sæden KAN hjelpe bittelitt, men ikke hvis ikke kroppen din er klar, og det er den jo ikke siden du ikke har født enda.
Det beste du kan gjøre er å ta det med ro, så kroppen skjønner at du er klar. Stress og kjerringråd funker ikke.

Anonym
Søndag 16. april 2017 05:33

Ingen av de tingene hjelper. Prostaglandinene i sæden KAN hjelpe bittelitt, men ikke hvis ikke kroppen din er klar, og det er den jo ikke siden du ikke har født enda.
Det beste du kan gjøre er å ta det med ro, så kroppen skjønner at du er klar. Stress og kjerringråd funker ikke.

Funka på meg, etter tips fra sykehuset som har hatt mange tilfeller hvor sex har satt igang. Særlig å få orgasme, da vibrasjonene minner om rier, og setter de igang naturlig. Så ikke si at det ikke funker når du ikke har rett info.

Anonym
Søndag 16. april 2017 11:29

Funka på meg, etter tips fra sykehuset som har hatt mange tilfeller hvor sex har satt igang. Særlig å få orgasme, da vibrasjonene minner om rier, og setter de igang naturlig. Så ikke si at det ikke funker når du ikke har rett info.

Har lest at sex skal funke. Men mange sider sier at man skal ha 3 ganger på rad (?) eller 3 ganger om dagen men mannen har jo ikke sjans å komme 3 gager når han såvidt klarer å komme 1 gang hahaha...

Anonym
Søndag 16. april 2017 22:40

Du må lære deg å lese før du forsøker å leke viktig. ;)

Hvis kroppen er klar for å føde, vil det meste kunne sette i gang fødselen, men om kroppen ikke er klar, hjelper det ikke for alt i verden om du så har sex 100 ganger om dagen.
Tenk litt nå, bare prøv.. Hvis sex kunne startet fødselen, måtte alle gravide avstått fra sex før minst uke 38.. Legene gir ufarlige råd som å ha sex på overtid fordi det ikke gjør noe til eller fra, annet enn at prostaglandinene KAN hjelpe bittelitt på en allerede moden livmorhals..

Forstår du nå hvorfor du bør la oss smarte mennesker ta oss av rådgivningen? ... Herregud.. Det er så slitsomt å være smartere enn alle andre..

Anonym
Mandag 17. april 2017 02:18

Du må lære deg å lese før du forsøker å leke viktig. ;)

Hvis kroppen er klar for å føde, vil det meste kunne sette i gang fødselen, men om kroppen ikke er klar, hjelper det ikke for alt i verden om du så har sex 100 ganger om dagen.
Tenk litt nå, bare prøv.. Hvis sex kunne startet fødselen, måtte alle gravide avstått fra sex før minst uke 38.. Legene gir ufarlige råd som å ha sex på overtid fordi det ikke gjør noe til eller fra, annet enn at prostaglandinene KAN hjelpe bittelitt på en allerede moden livmorhals..

Forstår du nå hvorfor du bør la oss smarte mennesker ta oss av rådgivningen? ... Herregud.. Det er så slitsomt å være smartere enn alle andre..

Ja du må ha det fælt, som ikke kan lese deg opp litt.

Anonym
Mandag 17. april 2017 21:51

...Bare la være nå, du har ingenting å stille opp med i denne klassen. Ta heller til deg gode råd når du får dem.

Anonym
Tirsdag 18. april 2017 00:08

...Bare la være nå, du har ingenting å stille opp med i denne klassen. Ta heller til deg gode råd når du får dem.

Skjerpings dere altså, ingen av dere er bedre eller smartere når dere holder på sånn dere holder på nå, om dere ikke klarer å diskutere uten å være saklig så plis logg dere av nettet.
En hver kropp er forskjellig, kanskje det ikke funket på deg men det betyr ikke at det ikke funker på noen andre, noen har mer hormoner enn andre, og husk sæd også er foskjellig noen har mer enn andre, noen har mer væske, noen har tykkere osv..
Jeg spurte simpelt etter råd som funket på deg så jeg kan prøve det, ikke om råd for å så høre at nei det funket ikke på meg, jeg spurte ikke etter råd som ikke funket for deg.
Voks opp begge to.

Anonym
Tirsdag 18. april 2017 08:07

Hei, å ha samleie funket i mine svangerskap. Babyene kom samme dag ihvertfall, og både jordmødrene, legene og gynekologene sa at de daglig har tilfeller hvor folk har hatt sex og så setter fødselen igang. Så det er nok ikke helt tilfeldig, og bare fordi det ikke funker på enkelte, så betyr ikke det at det er sånn for alle ;)

Anonym
Tirsdag 18. april 2017 12:15

Hei, vi spiste sterk indisk mat dagen før tulla vår ble født. Vi hadde prøvd samleie flere ganger, men det følte vi bare ble maserier av. Vannet gikk etter at lege strippet meg

Anonym
Tirsdag 18. april 2017 12:58

For meg hjalp det å ha sex 1-3 ganger om dagen, og MASSE hvile! Holdt på med dette i 2 dager før det ga resultat, men det hjalp virkelig. Jeg fødte 9 dager før termindatoen.

Anonym
Onsdag 19. april 2017 10:46

Det er helt tilfeldig om man føder etter sex eller etter stripping, og det er nettopp fordi det er tilfeldig at det alltid står oppført som noe som 'kan' funke, fordi fødselen starter av seg selv før eller senere, med mindre noe er galt, noe det er om fødselen ikke starter selv..
Hvis man skal se på alle tilfeldigheter og tilegne dem spesielle egenskaper, kan man si at "jeg spiste frokost den dagen jeg fødte, og det gjorde jeg ikke de to foregående dagene, så det var dét som satte i gang fødselen," eller "jeg drømte at jeg skulle føde på en tirsdag, selv om terminen var på en onsdag, så derfor er jeg sanndrømt.."

Ta det med ro, babyen kommer når den er klar, og det er ingen vits i å bruke masse tid og krefter på kjerringråd.
Legg deg på sofaen og nyt de siste sparkene fra huleboeren, og nyt den siste egentiden med en god film og en kopp varm drikke. :)

Anonym
Lørdag 22. april 2017 10:34

igår kom lille prinsessa <3 etter jeg ble satt igang... alt vel med mor, lille prinsessa var litt blå og kald samt rar lyd på hjertet ( ikke noe alvorlig ) ellers har hun det kjempe bra!

Jordmor Siri
Lørdag 22. april 2017 14:42

Gratulerer! Så hyggelig å høre at det er bra med dere:) Dette betyr vel kanskje at ingen at igangsettingsrådene hjalp??
Kos dere masse!
Lørdagshilsen fra jordmor Siri

turbotoy85
Fredag 6. april 2018 23:03

kanel! jeg spiste grøt med kanel kvelden før vannet mitt gikk og jeg gikk i fødsel :p

Anonym
Lørdag 7. april 2018 15:34

Hvordan vet du at det ikke var melken, eller risen, eller sukkeret, eller smøret, eller saften, eller at du hadde på deg sokker som hjalp? :P

turbotoy85
Søndag 8. april 2018 18:18

fordi jordmor sa at mangen reagerte sånn på kanel ;)

Anonym
Søndag 8. april 2018 20:44

Tilfeldigheter. Ellers hadde man blitt advart mot kanel, og kanel hadde blitt solgt med advarsler på pakken. ;)
Dersom det hadde funket, hadde du fått det på sykehuset ved igangsetting før du fikk piller. ;)

Anonym
Søndag 8. april 2018 20:54

Det skal jeg prøve! Kult at det virket på deg, kanskje jeg slipper å gå for langt på overtid jeg også! Kanel er jo velkjent mot kvalme, så kanskje det har flere egenskaper også:)

turbotoy85
Mandag 9. april 2018 00:16

Tilfeldigheter. Ellers hadde man blitt advart mot kanel, og kanel hadde blitt solgt med advarsler på pakken. ;)
Dersom det hadde funket, hadde du fått det på sykehuset ved igangsetting før du fikk piller. ;)

tro hva du vil du, så tror jeg det jeg vil ;)

Anonym
Mandag 9. april 2018 21:09

Du tror på hva som helst, og jeg på virkeligheten. ;)

turbotoy85
Mandag 9. april 2018 23:47

haha.. god bedring til deg :)

Anonym
Onsdag 11. april 2018 18:46

haha.. god bedring til deg :)

Ja, det er JEG som trenger bedring... -_- Haha, den boblen din er rimelig trang, er den ikke? xD

turbotoy85
Torsdag 12. april 2018 00:33

uffameg.. nytter ikke å diskutere med bedrevitere xD

12
Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}