Prevensjon

Anonym
Torsdag 12. april 2018 00:02

Hei alle.

Jeg er en jente som går på desogestrel orifarm (samme som cerazette, bare noen kroner billigere). Har gått på de over et år nå, men har da gått opp 15 (!) kilo.
Det irriterer vettet av meg, for jeg gjorde ingenting for å gå opp, det er de pillene som har tukla med vekta mi. Er det fler med samme problem?
Jeg jobber og jobber, og er i farta hele tiden.
Spiste sunt lenge, men fant ut at om jeg spiste sjokolade eller fisk, så satt de kiloene BOM fast...nå har vekta stoppa på 77 kg....og samme hva jeg spiser eller gjør..intet skjer.
Har lest en del forumer om dette, og MANGE sliter like mye som meg.
Jeg har en jobb der jeg går veeeldig mye..så jeg må ned i vekt skal jeg holde ut i det hele tatt.. Har også fått forferdelige hetetokter, klarer ikke noe uten å bli svett.
Var før i et tidligere forhold og har gått på div. piller som Loette, Yasmin osv.. men disse er østrogenpiller, og da hadde jeg NULL sexlyst. Har nå sexlyst som aldri før, men minuset her ble alle kiloene opp.... noen som har det likeens og faktisk har trikset (ikke trening), for å gå ned igjen til noemalen, uten å slutte på den pillen? Hilsen Frustrert.

Anonym
Lørdag 14. april 2018 11:14

Trikset ER trening, og riktig kosthold, det er aldri noe som funker bedre enn det.
Du må forbrenne mer enn du spiser, det er formelen for absolutt alle som vil ned i vekt.
Medisiner kan gjøre det vanskeligere, men så lenge du kan røre deg som normalt, er det ikke noe problem. Det handler om viljestyrke.
Det er vanlig at vekten stagnerer etter en stund med hurtig nedgang.
Spis mindre, hyppigere måltider, og trene smartere. :)

Anonym
Lørdag 14. april 2018 19:37

Hei anonym...takk for svar.

Jada jeg vet...er bare at det er pillenes skyld og der liker jeg ikke.
Jeg orker ikke trene rett og slett. Oppe 05.15 og går og trakker hele dagen til 16 00 så jeg har nok med det..hehe. Hadde håpet det fantes en vei utenom

Anonym
Lørdag 14. april 2018 19:38

Det er ikke pillenes skyld i seg selv, men ja, de kan bidra.
Trening vil gi deg mer energi, så det er bare dørstokkmila som må forseres. ;)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}