Føler meg åpen

Anonym
Torsdag 12. april 2018 12:40

Hei, må bare beklage ekle detaljer i forkant (!!!!)
Jeg er gravid i 3 trimester (uke 34), og når jeg tørker meg nedentil etter dobesøk føler jeg at jeg kan tørke inni skjeden. Er akkurat som om jeg er helt åpen inn. Når jeg kjenner etter med hånda utenfor skjeden, så er det ingen problem å vite hvor «fødehullet» er da jeg kjenner at det er åpent rett inn. Vet ikke helt hvordan forklare dette på en bedre måte og håper noen der ute forstår hva jeg mener..
Jeg har også gått på toalettet hvert 5 minutt, kommer alltid ut urin, men ikke like mye hver gang. Har blitt sjekket for UVI og det var negativt.
Jeg har kynnere som varer i ca 30-60 sekund, men er ikke så hyppig- kommer ca 4 ganger i timen (har ikke noe å si om jeg er i aktivitet eller slapper av i senga/ sofaen).
Utenom dette; jeg har økt utflod (utfloden er også vannaktig, da trusa har vært synlig våt), har vært småkvalm og litt løs avføring i noen dager. Har menssmerter, vondt i ryggen, jenta er festet godt i bekkenet og har ekstremt vondt når jeg går (føler jeg får hodet hennes i klem ved bevegelse). Puppene har blitt mer ømme og større de siste 3 dagene. Utfloden har begynt å lukte litt sædaktig, om dere forstår? Når det er sagt- har ikke hatt samleie med min samboer på ei god stund.
Noen som har tips eller erfaring selv rundt alt dette merkelige som foregår hos meg? Setter pris på erfaringer og hva deres tanker rundt dette er. Er det noe jeg burde ringe føden for? Bor ikke langt unna. Førstemann her i hus kom før tiden, men ikke snakk om mange dager og det startet med vannavgang, og hadde ingen andre form for «symptomer» om at fødselen var nær.
Har ikke slitt med kynnere i hele svangerskapet, de kom i slutten av uke 20 og bekkenløsningen er så intens (de siste 3 dagene) at jeg rett og slett ikke tør å gå noen plasser og vil ha krykker eller rullestol for å ikke gå.

Anonym
Lørdag 14. april 2018 11:19

Hvis utfloden lukter sædaktig, er det fostervann.
Ja, du bør ringe føden med en gang du leser dette.

Anonym
Lørdag 14. april 2018 14:19

Takk for svar! Lurer på en ting til før jeg ringer inn, hehe..
Når jeg var på toalettet istad, kom det svææært lite blod ut ifra skjeden og utfloden som lå i trusa var litt rar- den var liksom litt tørr og klumpete om jeg kan si det sånn.
Tips/ erfaring? :-)

Anonym
Lørdag 14. april 2018 16:03

Takk for svar! Lurer på en ting til før jeg ringer inn, hehe..
Når jeg var på toalettet istad, kom det svææært lite blod ut ifra skjeden og utfloden som lå i trusa var litt rar- den var liksom litt tørr og klumpete om jeg kan si det sånn.
Tips/ erfaring? :-)

Det er nok fordi det modnes der inne, og slimproppen løsner. :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}