Kjenne liv

Anonym
Tirsdag 6. mars 2018 17:56

Når kjente dere liv første gangen? Er i uke 17 nå,men tror ikke jeg har kjent noe annet enn luft og livmoren som strekker seg. Og hvordan kjennes det ut? Har lest om fiskehelse og bobler som sprekker.. Men noen andre sammenligninger?

Anonym
Tirsdag 6. mars 2018 17:56
Når kjente dere liv første gangen? Er i uke 17 nå,men tror ikke jeg har kjent noe annet enn luft og livmoren som strekker seg. Og hvordan kjennes det ut? Har lest om fiskehelse og bobler som sprekker.. Men noen andre sammenligninger?

Mente fiskehale..hehe

Anonym
Tirsdag 6. mars 2018 18:08

Du har god tid på å kjenne, det er to mnd til du SKAL kjenne liv. ;)

Anonym
Tirsdag 6. mars 2018 21:03

Jeg kjente det så smått i uke 17, var mer bobler, lette dunk og småprikking nederst i magen. Var lenge usikker på om det var luft eller babyen, men etterhvert som tiden gikk klarte jeg å kjenne forskjell. Om du har morkaka foran tar det ofte litt tid. Var først i uke 24-24 jeg begynte å merke masse liv.

Anonym
Tirsdag 6. mars 2018 21:04

24-25*

LilleErt
Søndag 11. mars 2018 22:45

Jeg kjente igjen bevegelsene tidligere denne graviditeten siden jeg vet hva jeg skal kjenne etter, men kjente helt klart "bobling" og "sommerfuglvinger" fra uke 15/16 og uke 20ca kunne jeg kjenne det utenpå magen,nå i uke 23 ser jeg det buler når han holder på med trimmen sin , og nå er det tydelige karatespark og boksing for full guffe hehe : ) men store individuelle forskjeller på dette : )

Lillebolle
Søndag 27. mai 2018 12:44

Er førstegangs, og nå i uke 18+0. Jeg kjenner liv daglig, og når jeg tenker bakover i ukene så begynte jeg vel å kjenne de første bevegelsene rundt uke 16. Det er rart, for før jeg kjente liv var jeg bekymret for -dersom- jeg ikke kunne kjenne det på lenge, og nå når jeg har kommet til å skjønne at jeg har kjent liv ganske tidlig, så er jeg bekymret for at barnet er for stort (barnefar kommer fra familie der alle søsken var relativt store ved fødsel). UL kunne heldigvis bekrefte at alt så normalt ut, men det er rart hvordan gravidhjernen vår finner bekymringer å feste seg ved :P

For meg stemmer det med fisk som streifer borti veggen på livmora. Av og til føltes det ut som luft, men siden jeg sleit med luft på den tida, så lærte jeg meg å kjenne forskjell (fiskebevegelsene bevegde seg jo ikke nedover i tarmen, noe man av og til kan kjenne ved luft, altså i etterkant). Og nå er luftproblemene mye borte. Jeg kjenner også oftere bevegelsene dersom babyen får litt mindre plass (innbiller jeg meg), altså dersom jeg sitter litt krøket eller ligger flatt på ryggen. Veldig koselig når man kan kjenne bevegelsene, de er ikke ubehagelige, og er jo en liten sånn "her er jeg" :)

Anonym
Fredag 15. juni 2018 22:41

Jeg kjente de første små bevegelsene i uke 17, nå er jeg 21 uker på vei og kjenner det daglig. Det kjennes ut som små luftbobler som sprekker til å begynne med.

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}