2-3 clearblue

Anonym
Torsdag 8. mars 2018 21:44

Hei mandag var det 1-2 på clear blue, og nå i dag stå det 2-3 uker på digitale clear blue :)

Men i følge appen er jeg i svangerskaps uke 4 men 3+5!

Stemmer dette ?
Siste mens var 11 februar 2018

Anonym
Torsdag 8. mars 2018 22:36

Du skal legge til to uker på graviditetstestene, og de er langt ifra eksakte, så litt slingringsmonn må du gi dem. ;)

Du er 3+4 uker på vei hvis du hadde første dag av siste mens da ja.
Når du er 0+... er du i den første uke. (De to første ukene er du ikke gravid, men de regnes med.)
Når du er 3+4, er du i den fjerde uka.
Var det forståelig? :)

Anonym
Søndag 11. mars 2018 16:04

hei

skulle hatt mensen i dag dersom jeg ikke viste jeg var gravid :D men prøver forstå i appen står det 4+1 i dag siden man går ikke opp til 3+7 liksom.

hadde mensen 11 februar, står i appen at jeg er i svangerskapsuke 5 men 4+1 vil dette si jeg er gravid i uke 4 eller 5? er sykt treig med forstå dette greiene altså skremmende at jeg er så lost i telling hehe =)

Anonym
Søndag 11. mars 2018 19:19

Du er i uke 5.
4+1 vil si 4 fullgåtte uker bak deg, +1 dag.
Det er som når du har bursdag. Når du er 19 år og 2 dager gammel, er du i ditt 20 leveår.
Du var i ditt første leveår frem til du ble 1 år.

Ga det mer mening for deg? :)

Uansett er det ikke så viktig å holde nøyaktig styr på, for babyen kommer når den er klar, og legene holder styr på resten for deg. ;)

Anonym
Søndag 11. mars 2018 19:31

Tror jeg forstår bedre nå, tusen takk :D
det vil si jeg er i min 5 uke men er gravid i 4+1

når begynner hjertet og slå da i min gravid uke 6?
takk for flott svar fra deg satt meget pris på det.

men lurer bare på hvor jeg skal lese om babyen om det er gravid uke 5 eller gravid uke 4?
prøver følge med på utviklingen dag for dag pga det interesserer meg og jeg liker vite hvordan utviklingen foregår dag for dag.

igjen tusen takk :D

Anonym
Søndag 11. mars 2018 20:39
Tror jeg forstår bedre nå, tusen takk :D
det vil si jeg er i min 5 uke men er gravid i 4+1

når begynner hjertet og slå da i min gravid uke 6?
takk for flott svar fra deg satt meget pris på det.

men lurer bare på hvor jeg skal lese om babyen om det er gravid uke 5 eller gravid uke 4?
prøver følge med på utviklingen dag for dag pga det interesserer meg og jeg liker vite hvordan utviklingen foregår dag for dag.

igjen tusen takk :D

Les uke 5. https://altformamma.no/uke_til_uke/U/week/week/null/root/week=5

Med unntak av medisinsk litteratur, er det så og si utelukkende mors uker det er snakk om når man regner uker, altså hvor mange uker av din graviditet som er gått, ikke hvor gammel embryoet/fosteret egentlig er.
Du er, som nevnt, ikke gravid de to første ukene av svangerskapet, men de regnes med.

Det går ikke an å vite nøyaktig hvilken dag hjertet begynner å slå, det er derfor det anbefales å vente enda noen uker før man tar tidlig UL. :)

Anonym
Mandag 12. mars 2018 14:31

Testen viser 3+ i dag
Jeg er 4+1 så den burde vise 2-3 nå?

Betyr dette jeg kan ha blitt befruktet den 22 februar isteden for 25?
Fikk maksimal på eggløsningstesten med hormonidikator den 22 ser du !! Blir ikke smart

Anonym
Mandag 12. mars 2018 15:20
Testen viser 3+ i dag
Jeg er 4+1 så den burde vise 2-3 nå? Betyr dette jeg kan ha blitt befruktet den 22 februar isteden for 25?
Fikk maksimal på eggløsningstesten med hormonidikator den 22 ser du !! Blir ikke smart

De testene er veldig lite nøyaktige egentlig, fordi hCG-nivået kan variere mye, og det samme gjelder eggløsningstester og monitorer.
Et er helt fint at det står 3+ der.
Du kan ha blitt befruktet en god stund før/etter du tror, men bare forholde deg til første dag av siste mens, det er det legen gjør helt frem til OUL også. :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}