Kan jeg være gravid?

Anonym
Tirsdag 13. feb. 2018 14:05

Sist måned fikk jeg mensen 6 dager etter forventet mens, og denne måneden kom den 1 dag før, men den har vært mindre enn vanlig og kortere(!) enn vanlig...i dag(4.dag mens) er den nesten helt borte, kommer bare litt på papiret bpr jeg tørker meg, også fikk jeg også noe som ligner mensmurringer, noe jeg aldri har utenom første dag i menstruasjonen.

Kan jeg være gravid? Kjenner det er et lite håp inni meg, selv om det er litt skummelt.

Anonym
Tirsdag 13. feb. 2018 15:03

Nei, etter all sannsynlighet er du ikke det. Mensen du fikk 6 dager forsinket kan ha vært en abort, og derfor er denne mensen rar.
Les litt om eggløsning, lutealfase, syklus og spontanabort, så er det lettere å forstå hva som skjer når med kroppen. :)

teiaelizabeth
Tirsdag 13. feb. 2018 21:46

Takk for raskt svar, og tips. Jeg leste meg litt opp, men jeg fant ikke så mye angående tidlig sa og neste menstruasjon som passer i det som jeg opplever.
Du har nok uansett rett:) blir bare litt mye overtenking på meg her(har en venninne som ved enhver gyldig anledning presiserer at det gåår an å ha mensen selv om man er gravid-jeg blir litt satt ut ab det jeg

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}