Når fikk dere igjen mensen?

Jordmor Siri
Fredag 12. jan. 2018 12:19

Hei!
Bare en uformell spørreundersøkelse her, når fikk dere igjen mensen etter fødselen? Har fått spørsmål fra en om dette på nettpraten i dag og fant ut at dette er jo interessant.

Ha en riktig god helg!
Vennlig hilsen jordmor Siri

Anonym
Fredag 12. jan. 2018 13:08

3 måneder med begge mine to siste

Anonym
Fredag 12. jan. 2018 15:33

11 mnd etter fødsel. Fullammet til 6 mnd, delammet til 11 mnd.

Anonym
Lørdag 13. jan. 2018 03:50

Gått snart 13 mnd siden fødsel, enda ikke kommet tilbake. Ammer enda mye, også natt.
Men fått den tilbake tidligere de gangene jeg har delammet/avsluttet ammingen tidlig.

Anonym
Lørdag 13. jan. 2018 13:09

Jeg fullammet til 7 mnd og ammet videre til barnet var over 4 år, men mensen fikk jeg tilbake to mnd etter fødsel.
Med storesøster kom den 4 mnd etter fødsel, og hun ble fullammet i 6 mnd og delammet i over 3 år.
Med storebror (som skulle vært tvilling) rakk jeg ikke få mensen før jeg ble gravid med jenta vår. Jeg ble gravid med henne 3 mnd etter fødselen. Han ble også fullammet.
Legene sa til meg at amming ikke hindrer mensen slik mange tror, men at det bare tar lenger tid for noen. Jeg har lest noe annet men på meg stemmer det hvertfall.
Vi trodde jo ikke jeg skulle bli gravid så fort når jeg ammet dag og natt.
Etter frøkna ble det prevansjon for å si det sånn. Tette barn og tandemamming er et ork. Herlig, men et ork. :D

Anonym
Torsdag 18. jan. 2018 19:55
Hei!
Bare en uformell spørreundersøkelse her, når fikk dere igjen mensen etter fødselen? Har fått spørsmål fra en om dette på nettpraten i dag og fant ut at dette er jo interessant. Ha en riktig god helg!
Vennlig hilsen jordmor Siri

10 måneder etter :)

Anonym
Fredag 19. jan. 2018 21:37

18mnd etter fødselen, ammer enda :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}