For å øke sjansene?

Anonym
Tirsdag 5. des. 2017 13:32

Hei! Veldig ukomfortabelt å spørre om, så takk og lov for at man kan være anonym her!:)

Vi har et barn fra før, og nå ønsker vi et barn til.
Sist hadde vi lest/hørt at sex annenhver dag skulle øke sjansene for å bli gravid, så det var det vi gjorde. Jeg hadde likevel ikke helt troen på det, sannsynligvis fordi vi ønsket det så høyt og jeg ikke ville bli skuffet, men litt over en måned senere viste testen positiv<3

Nå som vi ønsker og føler oss klare for en liten en til, tenker vi å prøve det samme denne gangen og, men til tross for at det gikk så fint sist har jeg ikke mye troen på at det skal funke denne gangen heller. Igjen, sikkert fordi vi ønsker dette så høyt.

Så spørsmålet mitt er egentlig "bare" om det er andre ting som kan øke sjansene for å bli gravid, annet enn sex annenhver dag?

Anonym
Tirsdag 5. des. 2017 14:45

Hei!

Nei, samleie holder lenge om dere begge er normalvektige og har et normalt kosthold.
Røyking og alkohol hemmer sjansene, men ellers er det bare sex (eller andre måte å befrukte uten samleie) som gjelder. :)

Hverken akupunktur eller hostesaft, kyskhetstre, ekstrakter eller annet tull har noen effekt, annet enn å tømme lommeboka, og den har jo ingen effekt på sex'en.
(Med mindre man tenner på at noen bruker mye penger da. :P)

Lykke til med prøving! :)

Anonym
Tirsdag 5. des. 2017 16:52

Vi er normalvektige med normalt kosthold og verken røyker eller drikker, så da får vi håpe at det er bra nok:) Takk!:)

Anonym
Onsdag 6. des. 2017 00:56

Det er sånn barn blir til, og det er laget over 107 milliarder (!) mennesker på den måten, så det går nok fint for dere også, så lenge ikke noe er galt. ;)

Anonym
Onsdag 6. des. 2017 01:33

Og forresten er det ingenting av vitaminer noen av dere trenger å få i dere ekstra av med et normalt kosthold. ;) ;)

Men, du kan med fordel ta folat, det anbefales av myndighetene, i tilfelle man ikke får i seg nok i kosten.
Jeg skjønner at du gjerne vil øke sjansene, men så lenge dere er fertile begge to (noe dere tydeligvis er, siden dere har barn sammen fra før av), er det ikke noe annet du får gjort som øker sjansene. Det holder med sex. ;)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}