Gravid eller ikke?

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 09:50

Hei :)
Jeg har hatt ubeskyttet seg med kjæresten sirka daglig.
Jeg hadde sist mens 13 september og ingen tegn til mensen.
Jeg har vært litt kvalm og stikkninger i magen, lignende mensensmerter.
Jeg fikk 2negative tester og ringte legen, og var idag på time. Urintesten ble negativ men tok en blodprøve.. Noen som har oppdaget blodprøven har vist positiv og ikke testen ?

Setter stor pris for svar :)
Takk!

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 11:14

Blodprøven viser umiddelbart resultat. Du er ikke gravid.

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 12:19

Heisann! Fikk negative urin-test. Men blodprøver tok eg idag men fåt svar imorgen.Så lurte jeg på om urintest kan være negativ hos legen og blodprøve positive.

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 13:29
Heisann! Fikk negative urin-test. Men blodprøver tok eg idag men fåt svar imorgen.Så lurte jeg på om urintest kan være negativ hos legen og blodprøve positive.

Nei. Du er ikke gravid.

Linni123
Onsdag 1. nov. 2017 13:52

Tok blodprøven idag, men for svar imorgen. Leste at det ikke er alle som skiller ut HcG i urinen.. Men for se imorgen..

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 13:53
Tok blodprøven idag, men for svar imorgen. Leste at det ikke er alle som skiller ut HcG i urinen.. Men for se imorgen..
Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 14:27
Hei :)
Jeg har hatt ubeskyttet seg med kjæresten sirka daglig.
Jeg hadde sist mens 13 september og ingen tegn til mensen.
Jeg har vært litt kvalm og stikkninger i magen, lignende mensensmerter.
Jeg fikk 2negative tester og ringte legen, og var idag på time. Urintesten ble negativ men tok en blodprøve.. Noen som har oppdaget blodprøven har vist positiv og ikke testen ? Setter stor pris for svar :)
Takk!

Det er helt umulig å svare på. Det har skjedd før at urintest er negativ mens blodprøve er positiv, men det er dessverre ikke noe annet å gjøre enn å vente.

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 14:37

Ja, for se imorgen :)
Men sist gravidtet slo testen ut. Men er vell forskjell på gravidtet?

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 15:44

Alle gjør det i varierende grad, men blodprøven viser det med en gang. Du er dessverre ikke gravid nei. Lykke til med neste forsøk.

Linni123
Onsdag 1. nov. 2017 16:02

hei

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 16:06

Skjønner ikke helt hva du mener. Jeg tok blodprøve og skulle ringe inn imorgen tidlig for svar på prøven. :)
Hun sa blodprøven fikk jeg svar på imorgen ettermiddag. Men merkelig mensen bare stoppet av akkuratt den gangen jeg hadde mye ubeskyttet sex.. Ser ikke andre grunner det bare kan forsvinne :p

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 16:09

Alle gjør det i varierende grad, men blodprøven viser det med en gang. Du er dessverre ikke gravid nei. Lykke til med neste forsøk.

Beklager jeg ikke helt skjønner hva du mener

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 16:22

Alle skiller ut hcg, men det står ikke alltid ut. Blodprøven viser alltid riktig, og de ser det med en gang. Du hadde fått beskjed om du var gravid.
Det er veldig vanlig at mensen er rar innimellom. Enten er mensen bare uregelmessig, eller så kan det ha vært en veldig tidlig abort.

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 16:33

Mm, Må ikke legen sende prøven til sykehuset for analyse ? :)

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 16:54

Nei, hcg ser de med en gang hos legen. Akkurat som med crp.

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 17:53

Nei det er feil. Den må sendes til analyse. Man får svaret etter 1-2 dager.

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 19:01

Var det eg trudde. Takk for hjelp

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 21:35

Da må mitt simple lille rurale legekontor ligge årevis foran alle andre legekontor i mer urbane strøk da, siden vi får svar etter en kort ventetid... Saklig.

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 22:49

Da må mitt simple lille rurale legekontor ligge årevis foran alle andre legekontor i mer urbane strøk da, siden vi får svar etter en kort ventetid... Saklig.

Ja :) er ett stykke fra her jeg bor til sykehuset. Må kjøre med buss og båt ☺️

Anonym
Torsdag 2. nov. 2017 12:43

Hei, jeg jobber på legekontor. Her sendes blodprøven til analyse på laboratorium og vi får svaret innen 1-2 dager :) noen legekontor har kanskje en liten analysemaskin,men det sikreste er å sende til analyse.

Anonym
Torsdag 2. nov. 2017 14:10
Hei, jeg jobber på legekontor. Her sendes blodprøven til analyse på laboratorium og vi får svaret innen 1-2 dager :) noen legekontor har kanskje en liten analysemaskin,men det sikreste er å sende til analyse.

Maskinen viser ikke feil på hcg. Enten er det en viss mengde, eller så er det ikke det.

Anonym
Torsdag 2. nov. 2017 15:19

Maskinen viser ikke feil på hcg. Enten er det en viss mengde, eller så er det ikke det.

Hvem har sagt noe om at maskinen viser feil? Bare sier hva som er det vanligste.

Anonym
Torsdag 2. nov. 2017 20:30

Hvem har sagt noe om at maskinen viser feil? Bare sier hva som er det vanligste.

Nei, du skrev at det var det sikreste... Sikrest og vanligst er to helt forskjellige ord.

Anonym
Torsdag 2. nov. 2017 23:57

Legen ringte meg idag tidlig :) Det hadde steget litt, så må ta en nye blodprøve i neste uke

Anonym
Tirsdag 14. nov. 2017 14:27

Hei!

Hvordan gikk det? :)

Legen ringte meg idag tidlig :) Det hadde steget litt, så må ta en nye blodprøve i neste uke
12
Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}