Noen som holder på med IVF som vil dele erfaringer?

Anonym
Søndag 12. nov. 2017 19:08

Hei! Hadde vært fint å skrive litt med andre i samme situasjon og dele erfaringer. Er i venteuke 1 i andre forsøk nå, og holder det hemmelig for alle andre (annet enn kjæresten da).
Har diagnose pco (tynn) og habituell abort (4 stk på 1,5 år). Fikk satt inn 2 topp kvalitet 4-delte egg på onsdag, men føler meg deppa og nedfor og har mistet troen helt. Vet man ikke kan forvente symptomer enda, men føler på meg litt halvgal akkurat nå. Vi er hos privat klinikk pga alder. Er altså 6 dager siden egguttak og 4 dager siden innsett.
Har ømme pupper, men det er selvsagt pga Lutinus’en

Anonym
Tirsdag 14. nov. 2017 10:03

Hei
Skjønner godt hvordan du føler deg, har hatt ivf behandling selv og mer følelsesmessig berg og dalbane skal du lete lenge etter!
Vi har vært heldige og er nå gravid på 1. forsøket, (har hatt et forsøk som ble avbrutt så fikk aldri satt inn befruktet egg igjen)
men syns behandlingen var fryktelig tøff. Jeg sitter med en følelse av å miste kontroll over eget liv og pga hormoner ikke være meg selv, og det syns jeg var veldig slitsomt. Vi valgte å være åpne med familie og nærmeste venner, for meg var det viktig for jeg snakket med de og de viste hensyn hvis jeg var veldig sliten og tok del av oppturer og nedturer.
Jeg prøvde å gjøre hyggelige ting med venniner og mann i 2 ukene vi venta på svar, jeg kan forstå at det ikke er lett å bare finne på masse gøy, men tror det er viktig å fokusere på noe positivt/hyggelig og få dagene til å gå.

Anonym
Tirsdag 14. nov. 2017 22:11

Hei. Har selv vært der du er nå. Har 5 forsøk bak meg som har resultert i 2 herlige jenter. Siste født for bare 3 uker siden

Anonym
Tirsdag 21. nov. 2017 18:10
Hei
Skjønner godt hvordan du føler deg, har hatt ivf behandling selv og mer følelsesmessig berg og dalbane skal du lete lenge etter!
Vi har vært heldige og er nå gravid på 1. forsøket, (har hatt et forsøk som ble avbrutt så fikk aldri satt inn befruktet egg igjen)
men syns behandlingen var fryktelig tøff. Jeg sitter med en følelse av å miste kontroll over eget liv og pga hormoner ikke være meg selv, og det syns jeg var veldig slitsomt. Vi valgte å være åpne med familie og nærmeste venner, for meg var det viktig for jeg snakket med de og de viste hensyn hvis jeg var veldig sliten og tok del av oppturer og nedturer.
Jeg prøvde å gjøre hyggelige ting med venniner og mann i 2 ukene vi venta på svar, jeg kan forstå at det ikke er lett å bare finne på masse gøy, men tror det er viktig å fokusere på noe positivt/hyggelig og få dagene til å gå.

Hei! Tusen takk for svar og gratulerer så masse med graviditet :D
Jeg hadde liksom ikke forventet noen svar her, så litt sen tilbakemelding. Akkurat det fysiske rundt behandlingen syns jeg har vært utrolig lite plagsomt. Har hatt kort protokoll, første gang med gonal-f og nå med pergoveris. Syns både uttak og innsett var veldig lite smertefullt, både der og da og i etterkant. Og jeg er en pyse som besvimer av blodprøver,,,haha. Så veldig overrasket over hvor greit alt har gått rent fysisk. Det psykiske er det litt verre med ja ;)
Nå har jeg faktisk tatt en positivi test...(Dvs.flere...i mange dager). Er jo bare 15 dager siden uttak og har hatt litt beige lutinus-rester, så er redd for enda en SA. Jeg har ikke fortalt noen om IVF, og det er heller ingen som vet om at vi har mistet eller prøver å bli gravide. Dvs søster og venninne vet om to SA. Orker liksom ikke at så mange vet, og skal spørre om ting osv. Lykke til videre med ditt svangerskap! Og tusen takk for oppmuntrende ord og tips! :)

Anonym
Tirsdag 21. nov. 2017 18:14
Hei. Har selv vært der du er nå. Har 5 forsøk bak meg som har resultert i 2 herlige jenter. Siste født for bare 3 uker siden

Hei! Tusen takk for svar, og gratulerer så masse med baby! Gratulerer også med forrige jenta :D Koselig å høre at det kan gå bra!
Jeg har fått positiv test, men er engstelig for enda en SA pga litt beige lutinus-rester.. Uendelig med bekymringer..haha :)
Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}