Ttts

Anonym
Mandag 6. nov. 2017 07:57

Hei:) Jeg er gravid i uke 17 med tvillinger men det er størrelseforskjell på de. Den ene ligger ca en uke foran den andre i vekst og legen tror det kan være ttts.. er det noen her som har hatt det? Når fødte dere og begynte det av seg selv eller ble det bestemt?

Anonym
Mandag 6. nov. 2017 12:35

Det er veldig vanlig. Ingen tvillinger er like store. Det kan være opptil en kilo forskjell på dem uten at det har noe å si

Anonym
Mandag 6. nov. 2017 13:37
Hei:) Jeg er gravid i uke 17 med tvillinger men det er størrelseforskjell på de. Den ene ligger ca en uke foran den andre i vekst og legen tror det kan være ttts.. er det noen her som har hatt det? Når fødte dere og begynte det av seg selv eller ble det bestemt?

Det er uvanlig at tvillinger er like store, det sier seg jo egentlig selv, siden de er to som skal sloss om ressursene fra mor.
Du vil få oppfølging med hensyn til å sette i gang fødsel hvis de ser at det kan være nødvendig, ellers vil man alltid at kvinnen selv skal gå i fødsel om det er mulig.
Det er altfor tidlig å tenke på det nå, så bare len deg tilbake og slapp av. ;)

2småhjerter
Tirsdag 14. nov. 2017 09:26

Hei!
Jeg er også i uke 17 med eneggede tvillinger. Mine deler morkake. Det er en størrelsesforskjell på mine også, rikshospitalet ble bekymret og følger de ekstra nøye. Dersom de vokser proposjonalt fremover vil det ikke ha noe å si, men hvis den ene sakker akterut med vekst i forhold til den andre kan det være tts. Sykehusene (både lokal og rikshospitalet) er hvert fall veldig flinke til å følge opp meg, så jeg føler at jeg er i gode hender og at det skal gå bra uansett;)

2småhjerter
Tirsdag 14. nov. 2017 09:28

Hei!
Jeg er også i uke 17 med eneggede tvillinger. Mine deler morkake. Det er en størrelsesforskjell på mine også, rikshospitalet ble bekymret og følger de ekstra nøye. Dersom de vokser proposjonalt fremover vil det ikke ha noe å si, men hvis den ene sakker akterut med vekst i forhold til den andre kan det være tts. Sykehusene (både lokal og rikshospitalet) er hvert fall veldig flinke til å følge opp meg, så jeg føler at jeg er i gode hender og at det skal gå bra uansett;)

Vil legge til at vekstforskjell på tvillinger med hver sin morkake og de som deler morkake er to helt forskjellige ting. De med hver sin morkake får det de skal ha uansett om det er litt forskjell på de, men regner med du har tvillinger som deler morkake siden du nevner tts? Lykke til uansett!

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}