Barnefar som ikke bryr seg

AleneMorSom17
Søndag 29. okt. 2017 10:47

Trenger å få ut litt sinne og frustrasjon før hodet sprekker...
Gjennom hele svangerskapet mitt har barnefar vært av og på og ene gang i svangerskapet har han pakket alle tingene fra huset og dratt uten noen forvarsel og prøvd å tvinge meg til å ta abort til og med når jeg var over 20 uker på vei...
Rett før fødsel ( keisersnitt ) fant vi ut at vi skulle prøve på nytt, når baby var kommet måtte vi ligge 1 uke inne på barsel av medisinske årsaker, der hjalp han meg svært lite og fra da ble det bare verre og verre... Ammet ikke siden jeg ikke hadde melk og måtte derfor opp på natten å lage melk, der hjalp han heller ikke til og så bare stygt på meg når jeg vekket han og spurte så tilslutt kastet jeg han ut, ordnet samværs avtale og det er her min store frustrasjon kommer inn...
Senest igår skulle han ha samvær men møtte ikke opp fordi han ikke giddet... sånn har det vært hele tiden... Han skal på fest så gidder ikke å dra på faste avtalte samvær, han er bakfull så han orker ikke komme den dagen, han gidder ikke komme fordi jeg og han hadde en diskusjon osvosv... unnskyldninger etter unnskyldninger, når han først er på samvær så drar han like fort, sitter på mobilen, og plutselig bare går fra ungen som nå er 6mnd...
I sommer ringte han til og med barnevernet fordi han ikke hadde sett ungen på lenge, fordi han selv ikke tok initiativet til å komme... Han spør heller ikke hvordan ungen har det osv.
Jeg holder på å bli gal snart.. Er veldig sårt for mamma hjertet når sønnen min ikke får se pappaen sin...
Er det noe jeg kan gjøre for å få han skjerpet... Har vurdert å gå til familievernet men er redd for at barnevernet også skal blade seg mer inn... har seg sånn at jeg har vært i barnevernet siden jeg var 11 og når jeg fikk barn så ble det sak på ungen siden jeg var under 18, da skulle de ha meg på mødrehjem og diverse... Men jeg vil også at faren skal skjerpe seg, jeg mener at han er 100% med eller så er han 100% ute...
Har prøvd å snakke med han men da presser jeg han tydeligvis oppi et hjørne. Fyren tåler altså ingenting.
Hva skal jeg gjøre??!!
beklager for at det ble et langt innlegg... men måtte få det forklart...

Anonym
Søndag 29. okt. 2017 12:44

Du bør ta imot tilbudet om mødrehjem, og kutte ut far helt. Legg inn begjæring om full foreldrerett, barnet mister ikke noe når far er sånn.
Barnevernet "blander seg" aldri inn med mindre det er nødvendig, og de kan gi deg mye god hjelp, som du vil kunne dra god nytte av.

AleneMorSom17
Søndag 29. okt. 2017 14:23
Du bør ta imot tilbudet om mødrehjem, og kutte ut far helt. Legg inn begjæring om full foreldrerett, barnet mister ikke noe når far er sånn.
Barnevernet "blander seg" aldri inn med mindre det er nødvendig, og de kan gi deg mye god hjelp, som du vil kunne dra god nytte av.

Mødre hjem er ikke aktuelt..
Og jo barnevern blir blandet inn når en under 18 får barn :)
Jeg har allerede full foreldrerett

Anonym
Søndag 29. okt. 2017 15:56

Da kan du ikke forvente at de ikke "bryr seg" heller, når du nekter å ta imot hjelp.

Hvis du alt har full foreldrerett forstår jeg ikke hva problemet er.
Han vil ikke ha barnet, så da kutter du ham bare ut. Sånne påvirkninger er ikke bra for barnet, og det er ditt ansvar å begrense dem da.

Anonym
Søndag 29. okt. 2017 19:36
Da kan du ikke forvente at de ikke "bryr seg" heller, når du nekter å ta imot hjelp.Hvis du alt har full foreldrerett forstår jeg ikke hva problemet er.
Han vil ikke ha barnet, så da kutter du ham bare ut. Sånne påvirkninger er ikke bra for barnet, og det er ditt ansvar å begrense dem da.

Fint at du dele din mening men det der blir helt feil!
Syns barne burde velge sjøl om han vil ha farn der eller ikke. Om du les teksten hennes en gang til så ser du ka probleme e.
Har sjøl vært på mødre hjem og det va helt forferdelig så eg skjønne godt Koffer ho ikke vil dit!

Anonym
Mandag 30. okt. 2017 16:34

Jeg har vært der. Ble sendt hjem etter én dag med en beklagelse (som ikke var nødvendig) fordi jeg faktisk kunne å ta vare på barnet mitt.

AleneMorSom17
Mandag 30. okt. 2017 18:18
Da kan du ikke forvente at de ikke "bryr seg" heller, når du nekter å ta imot hjelp.Hvis du alt har full foreldrerett forstår jeg ikke hva problemet er.

Fint at du dele din mening men det der blir helt feil!
Syns barne burde velge sjøl om han vil ha farn der eller ikke. Om du les teksten hennes en gang til så ser du ka probleme e.
Har sjøl vært på mødre hjem og det va helt forferdelig så eg skjønne godt Koffer ho ikke vil dit!

Så barnet skal tvinges på en far som ikke vil og som ikke tar vare på han? Ja, det er jo sunt for det barnet...
Mødrehjem er bare "jævlig" for dem som har mer enn god grunn nok til å være der.
Andre får enten ikke tilbudet, eller blir sendt hjem fort, eller klarer seg fint og synes det går greit.
Å takke nei er dessuten en stor feil, og viser at man absolutt trenger oppfølging.
Og når barn får barn MÅ de inn.

Altså grunnen til at jeg ikke tilbydd mødrehjem var fordi jeg er alene mamma og fordi jeg var under 18år (er 18år nå), ingen andre grunner :) Mødre hjem er også frivillig :) Jeg valgte å ikke dra fordi det vil stresse meg enda mere opp som da fører til at baby blir stresset. Å takke nei for meg var absolutt helt riktig, og den dag i dag har jeg INGEN OPPFØLGNING.
Jeg har aldri sagt at barne skal tvinges til å være med far og det har jeg aldri gjort heller. Hører jeg at barnet gråter tar jeg over, når barnet er gammel nok til å bestemme om han vil ha faren i livet så kan han gjøre det.
Barn som for barn MÅ inn er bare latterlig, i noen tilfeller er faktisk unge mødre mer voksen enn de "voksene" og det har jeg fått utrolig masse skryt for. Så om du mener det så håper jeg virkelig ikke barnet/barna dine får barn før de er "gammel" nok for du blir en bestemor fra helvete.
takk for meg.

Anonym
Mandag 30. okt. 2017 18:44

Altså grunnen til at jeg ikke tilbydd mødrehjem var fordi jeg er alene mamma og fordi jeg var under 18år (er 18år nå), ingen andre grunner :) Mødre hjem er også frivillig :) Jeg valgte å ikke dra fordi det vil stresse meg enda mere opp som da fører til at baby blir stresset. Å takke nei for meg var absolutt helt riktig, og den dag i dag har jeg INGEN OPPFØLGNING.
Jeg har aldri sagt at barne skal tvinges til å være med far og det har jeg aldri gjort heller. Hører jeg at barnet gråter tar jeg over, når barnet er gammel nok til å bestemme om han vil ha faren i livet så kan han gjøre det.
Barn som for barn MÅ inn er bare latterlig, i noen tilfeller er faktisk unge mødre mer voksen enn de "voksene" og det har jeg fått utrolig masse skryt for. Så om du mener det så håper jeg virkelig ikke barnet/barna dine får barn før de er "gammel" nok for du blir en bestemor fra helvete.
takk for meg.

Du viser bare at poenget mitt er gyldig. Når barn får barn MÅ barnevernet inn, nettopp fordi barn er umodne, samme hvor voksen man tror man er.
Det er først når man faktisk blir voksen at man ser hvordan ting egentlig henger sammen, og en attenåring er aldri i stand til det. Det er bare sånn menneskets biologi er.
Hvis en syttenåring var like voksen som en femogtyveåring ville ikke barnevernet brukt penger og tid på å engasjere seg.
De vet en smule mer enn deg...
Mine barn kommer til å få god opplæring i prevensjon, ansvar for eget sexliv og nok fornuft til å ikke bli gravide/gjøre noen gravide mens de enda er barn.

tristjenta
Mandag 30. okt. 2017 21:27

takk for meg.

Du viser bare at poenget mitt er gyldig. Når barn får barn MÅ barnevernet inn, nettopp fordi barn er umodne, samme hvor voksen man tror man er.
Det er først når man faktisk blir voksen at man ser hvordan ting egentlig henger sammen, og en attenåring er aldri i stand til det. Det er bare sånn menneskets biologi er.
Hvis en syttenåring var like voksen som en femogtyveåring ville ikke barnevernet brukt penger og tid på å engasjere seg.
Mine barn kommer til å få god opplæring i prevensjon, ansvar for eget sexliv og nok fornuft til å ikke bli gravide/gjøre noen gravide mens de enda er barn.

Det er sjeldent at jeg har hørt et mer trangsynt menneske... Nå har ikke jeg vært i et mødrehjem, men jeg har jobbet opp mot gruppen! Og det å si at barnevernet bør være inn i alle saker der barn får barn er helt uforståelig for meg! Det å komme med slike påstander forteller meg hvor lite opplyst du er! Og med så lite kunnskap er vel ikke du den rette til å veilede en ung jente som er fortvilt over situasjonen ang far! Jeg blir rystet over hvordan du uttaler deg mot et "barn".. skammelig!

Og til deg som synes dette er vanskelig ang far! Lytt til magefølelsen.. barnet trenger deg de 2 første årene, da er du nødvendigheten, er ikke far på plass innen da, så får du heller prøve innimellom når du har energi til det, Eller finne deg en snill mann som kan være en rollefigur for din sønn og dekke hans behov slik! Og når det kommer til slike uttalelser som ovenfor.. legg det bort.. er ikke verdt å lese heller!
Ønsker deg lykke til, fra en kvinne over 30 som vet hvor skoen trykker når barna mister far!

AleneMorSom17
Mandag 30. okt. 2017 22:15

takk for meg.

kjære lille deg... jeg fikk også god opplæring i prevensjon og gikk på prevensjon når jeg ble gravid, valgte å beholde siden jeg hadde alle muligheter for det. om du leser innlegget mitt igjen så står det at barnevernet er innblandet fordi jeg var under 18år og fordi jeg vat selv i barnevernet, når jeg ble 18år gikk saken over på han SOM DEN AUTOMATISK GJØR NÅR JEG SOM UNDER 18ÅR FÅR ET BARN!! Er det virkelig så vanskelig å forstå?
Jeg ser veldig godt hvordan ting er og jeg vet godt hvordan livet fungerer. Hva vet du om hva jeg har livserfaring om? Ikke en eneste ting.
Alle vet mye om en ting, men alle vet ikke mye om alt.
Tror ikke du trenger å skrive mere på denne tråden for du bare latterlig gjør deg selv
barnevernet har jeg ikke hørt ifra siden i sommer.
Barnet mitt har det kjempe bra og følger sine egen kurve på alt.

AleneMorSom17
Mandag 30. okt. 2017 22:16

takk for meg.

Det er sjeldent at jeg har hørt et mer trangsynt menneske... Nå har ikke jeg vært i et mødrehjem, men jeg har jobbet opp mot gruppen! Og det å si at barnevernet bør være inn i alle saker der barn får barn er helt uforståelig for meg! Det å komme med slike påstander forteller meg hvor lite opplyst du er! Og med så lite kunnskap er vel ikke du den rette til å veilede en ung jente som er fortvilt over situasjonen ang far! Jeg blir rystet over hvordan du uttaler deg mot et "barn".. skammelig!Og til deg som synes dette er vanskelig ang far! Lytt til magefølelsen.. barnet trenger deg de 2 første årene, da er du nødvendigheten, er ikke far på plass innen da, så får du heller prøve innimellom når du har energi til det, Eller finne deg en snill mann som kan være en rollefigur for din sønn og dekke hans behov slik! Og når det kommer til slike uttalelser som ovenfor.. legg det bort.. er ikke verdt å lese heller!
Ønsker deg lykke til, fra en kvinne over 30 som vet hvor skoen trykker når barna mister far!

Tusen takk for at du forstår <3
skal gi meg nå med hun der..
og tusen takk for råd <3

tristjenta
Mandag 30. okt. 2017 22:54

<3

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 11:25

Upassende innlegg.
MVH jordmor Siri

Anonym
Onsdag 1. nov. 2017 15:49

Upassende innlegg.
MVH jordmor Siri.

Anonym
Søndag 12. nov. 2017 13:26

Er det ingen admin her som kan slette innlegg som er upassende?

Anonym
Søndag 12. nov. 2017 13:52

Enig!

Anonym
Mandag 13. nov. 2017 06:13

Buhu, alle som er vittigere enn meg og som fornærmer meg med intelligensen sin må sensureres... Skjerp dere 'a.

Det handler vel mer om å kunne oppføre seg som normale, voksne mennesker. Det er visst ikke alle som klarer det er det ut som.

Jordmor Siri
Mandag 13. nov. 2017 22:50

Hei!
Sletter friskt her nå. Hadde håpet at det skulle gå bra med denne lenken, men den tok visst litt av allikevel.
Viktig med gode meningsutvekslinger, men vi vil ikke ha drittkasting her.

Riktig lykke til videre damer!
Vennlig hilsen jordmor Siri

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}