Er jeg virkelig gravid? Hjelp!

Anonym
Tirsdag 10. okt. 2017 15:19

Hei.

Jeg har vært gravid tidligere, men har ingen barn.

Forventet menstrasjon er om 4 dager. Men ... jeg har tatt nese, hjertebank, høyere hvilepuls enn vanlig (normalen min er 55-60, nå er den på 75-85), murring i magen, litt uvel, gele i bena, føler meg på en måte innhul i magen - på en måte sulten, men rar-sulten.
Hva tror dere... stemmer mine antagelser?

Jeg har ikke tatt test ... dette er ikke akkurat en planlagt graviditet kan man si. Og jeg er derfor litt i panikkmodus. Jeg og kjæresten har kun vært sammen i 8-9 mnd. Og... vi bor ikke i samme by. 4 timer mellom oss. Jeg har et vikariat, og når dette går ut, skal jeg altså flytte til ham. Men dette var jo IKKE planen. Planen var jo å være sammen 2 år før vi begynte med barn. Han ser frem til han en dag skal ha barn, så vi begge ønsker det på sikt, men altså... ikke enda.

Hva vil dette gjøre med forholdet vårt? Hvordan skal jeg løse det med å være arbeidsledig og gravid... blir vel ikke lettere å få jobb etter at både svangerskap og permisjon er over og vært uten jobb den tiden. Liten sjanse for å stille først i køen med kul på magen, så at jeg klarer å få ny jobb innen vikariatet utløper er liten.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg ta en test nå før jeg sier noe om mine bekymringer, eller skal jeg si at jeg er urolig for at jeg kanskje er gravid, for så å ta test "sammen" med ham.

Hva vil folk si? Ikke sammen ett år og bor ikke sammen, men gravide?! Noen som har vært med på lignende?

Til info er jeg i starten av 30 åra.

Anonym
Tirsdag 10. okt. 2017 16:25

Det er jo helt umulig å svare på. Du må vente fire dager og ta en test. Om man går å kjenner etter dymptomer hele tiden så tror man at man kjenner symptomer.

Anonym
Mandag 16. okt. 2017 19:29

Ingen andre bryr seg om om deres situasjon, og de som eventuelt mener noe er jo ikke relevante for deres liv. Voksne mennesker lar sånt prelle av. :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}