Prøve igjen etter SA

mme88
Lørdag 7. okt. 2017 19:11

Hei!
Jeg hadde en spontantabort forrige mandag. Nå er det 7 dager siden blødningen begynte, og det er nå bare mørk brun utflod. Dette var min første graviditet, og jeg er litt usikker på hva som burde gjøres nå.

- Kan vi prøve igjen med en gang?
Noen sier man må vente til etter neste mens, mens andre sier kjør på med en gang blødningen er over.

- Kan jeg dra til gynekolog å sjekke om alt er kommet ut?

Håper virkelig på å bli fort gravid igjen, og at neste graviditet blir vellykket! ❤️
Tar ellers veldig gjerne imot tips, erfaringer og oppmuntringer.

Anonym
Lørdag 7. okt. 2017 22:19

Hei!

Saken er at det med å vente en mens henger igjen fra gammelt av hvor de ikke hadde UL eller andre måter å determinere termin som vi har nå.
Det er ingen helsemessige årsaker til å vente, kroppen er klar når blødningen stopper.
(Dette gjelder spontanabort, og ikke kjemisk/mekanisk abort.)

Du trenger ikke dra til gynekolog med mindre du får økende blødninger, feber, store koagler, blødningen øker igjen e.l.
Kroppen slutter å blø, og når den gjør det kan du prøve igjen.

;)

Anonym
Mandag 9. okt. 2017 13:37

Så trist at du mistet. Jeg har selv nylig mistet i en MA i uke 10. Det er ingen grunn til å vente om du har sluttet å blø og du føler deg klar. For min del tok det ca 4 uker etter MA og utskrapning før neste eggløsning kom. Men dette varierer veldig. En sjekk hos gynekolog kan være greit om du er usikker på om alt er ute. Jeg fikk betennelse og måtte derfor ha utskrapning. Jeg hadde ingen feber, men utfloden begynte å lukte rart, så vær litt obs på det. Lykke til og håper at neste gang går det bra.

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}