Fortvila....

Anonym
Torsdag 1. nov. 2012 11:39

Hei.... jeg å min samboer prøver å få barn... men så har jeg hatt spiral og gått på p-plaster i noen mnd. men har vært uten begge deler nå i 3 mnd. og fortsatt skjer det ikke noe. og vi har regelmessig sex. men menstrasjon min er veldig ustabil. kan gå flere mnd mellom hver menstrasjon. Lurer veldig på om hva en kan gjøre for å bli gravid???? er det noe gale med kroppen siden menstrasjon uteblir så lenge...???? veldig fortvila..... Håper på svar......

Ukjent bruker
Torsdag 6. des. 2012 22:48

Hei. Jeg vet ikke om det er like lang tid på p-plaster som på p-piller,men ppiller bruker 1år på komme ut av kroppen. Jeg slutta med piller i juni i.fjor, og.hadde uregelmessig mens, dette fordi at kroppen blir "klusset med når man går på piller. Hadde også en 3 måneds periode der jeg ikke fikk mensen. Men nå i september,16 mnd er jeg sluttet er jeg gravid. Hadde å snakket med legen min om å få bli undersøkt for å se om jeg kunne bli gravid. Yeh tror det er viktig å ikke tenke på det for mye,og ja jeg vet det vanskelig, men heller kose.dere og være avslappet rundt dette. Alternativt er å ta kontakt med lege for å våre om dere kan komme til.fertilitetsklinikken.

Lykke til:)

Ukjent bruker
Fredag 7. des. 2012 15:33

du må nesten bare la ting rette seg å ikke tenke for mye på at dere prøver. det kan være en veldig stor årsak til at du ikke blir gravid,nettop fordi du stresser. da kan også mensen utebli. det er uretferdig at noen må slite for å bli gravid. jeg sluttet på pilla å ble gravid på første forsøk så neste gang kansje du er like heldig. masse lykke til

Anonym
Fredag 4. des. 2015 13:17

Tok 11 mnd fra jeg sluttet på ppiller til jeg ble gravid. Er frustrerende når det går lang tid uten å skje noe, men det er om og gjøre og ikke stresse med det. Hadde også veldig uregelmessig mens ganske lenge. Du kan laste ned en app der du legger inn når du har mensen, for å få litt oversikt :) Da kommer det også opp når man er mest fruktbar og man kan legge inn når man har hatt sex.

Lykke til, og ikke stress, det hjelper ikke ;)

Anonym
Fredag 15. jan. 2016 20:58

Jeg gikk på p-pille i 10 år, men sluttet pga alder (nå 39) og birvirkninger. Mensen kom tilbake etter et par måneder, men da veldig ustabil og sparsommelig, før den forsvant totalt i 6 mnd. Gikk til legen og tenkte jeg var i overgangsalderen, men det viste seg at jeg hadde for høye prolaktinnivåer. Det kan føre til at man ikke får eggeløsning. Plutselig kom den tilbake av seg selv, rett etter jeg hadde vært til lege og blodprøve viste da normalt prolaktinnivå. Sannsynligvis har kroppen bare tatt litt tid på å justere seg etter pillene. Ble faktisk gravid rett etterpå (men mistet dessverre nå i romjulen), så nå venter jeg på å få mensen igjen sånn at vi kan prøve på nytt. Nå er det akkurat 1 år siden jeg sluttet på pillen. Tipper du snart kommer i rute igjen, men ta en tur til legen for en blodprøve om du er bekymret :) Lykke til!

Anonym
Fredag 15. jan. 2016 21:06

Ikke vent på mensen, bare ha sex annenhver dag.
Eggløsning kommer før mens, så du som har det travelt i forhold til alder, bør bare kjøre på. :)

Anonym
Lørdag 30. jan. 2016 16:14

Jeg gikk på p-plaster og ble gravid 5 mnd etter jeg slutta på p-plaster :)

Anonym
Onsdag 29. mars 2017 20:46

Akupunktur, og ta livet med ro.

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}