Pride i barnehage

Anonym
Lørdag 30. juni 2018 14:35

I mine barns barnehage gikk de igår i "Pride" tog, og sangene "I'm too sexy for my body" og "I'ts raining men" ble spilt. Jeg har ikke noe imot at man lærer barn at folk er forskjellige og at noen barn har to mammaer eller to pappaer, men å gå i tog og spille slike sanger synes jeg er over grensen. Er det bare meg eller ville dere også reagert på dette?

Anonym
Søndag 1. juli 2018 21:22

Ja, sangvalget var veldig uheldige i seg selv, uavhengig av hvilken sammenheng de ble brukt i.
De kunne brukt dette som en anledning til å ikke fremme seksualiseringen av menneskekroppen, og særlig ikke barnekroppen.
De mente det garantert ikke slik, men det er lov til å tenke litt før man handler.
Pedagognormen er virkelig sårt tiltrengt.

Anonym
Søndag 1. juli 2018 21:30

Det verste er at det var pedagogen som gikk forrest og styret toget og sto for musikken....

Anonym
Søndag 1. juli 2018 23:20

Usj da, da har dere vært mindre heldige med IQ, og EQ'en til denne pedagogen. Utdannelsen er dessverre ingen garanti for noen av delene, selv om studiet stadig bedres.
Dette ville jeg tatt opp med ham/henne, og også med styrer.
Pride er supert, men seksualiserende sanger er sjeldent heldig, uansett publikum, og spesielt ikke barn. Det er jo ikke dèt pride handler om. :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}