Spørsmål om fødsel

Anonym
Mandag 18. juni 2018 21:39

Hei! Har et lite spørsmål. Når sier man at man er i fødsel? Hva er "grunnleggende" for å være i fødsel?

Jeg er førstegangs ( baby er snart 5mnd da ). Fødte 2 dager over termin. Riene startet brått halv 1 på dagen og vi var inne på sykehuset 16:45. Kom inn med 7cm. Kl 18.35 var frøkna ute. Når kan jeg da si at jeg var i fødsel? Varte den i de 6timene eller fra jeg kom inn på sykehuset til babyen var ute?

Anonym
Tirsdag 19. juni 2018 10:44

Du er i fødsel når du har rier som åpner og det ikke er lenge til du kan presse. Så jeg vil si rundt 16.45 når du kom inn, siden du da allerede hadde 7 cm.

Anonym
Tirsdag 19. juni 2018 21:16
Du er i fødsel når du har rier som åpner og det ikke er lenge til du kan presse. Så jeg vil si rundt 16.45 når du kom inn, siden du da allerede hadde 7 cm.

Nei, det er ikke heeeelt sånn. Fødselen begynner med vannavgang, eller rier.
Man kan ikke vite hvilke rier som "åpner" før de har åpnet en del.
Men man kan vite at ved 4 cm er du i aktiv fødsel. ;)

Anonym
Tirsdag 19. juni 2018 21:55

Øh, ingenting ved det jeg sa var feil... hva prøver du på

Anonym
Tirsdag 19. juni 2018 22:34

Nei, det er ikke heeeelt sånn. Fødselen begynner med vannavgang, eller rier.
Man kan ikke vite hvilke rier som "åpner" før de har åpnet en del.
Men man kan vite at ved 4 cm er du i aktiv fødsel. ;)

Øøøh, jo, les hva du skrev en gang til, også hva jeg skrev da jeg korrigerte deg.
JEG "prøver" å forklare når man FAKTISK er i fødsel. Du kan være i fødsel leeeeenge før det "ikke er lenge til du kan presse."
Du må ikke bare finne på ting. ;)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}