Dårlig form

Sm
Lørdag 27. mai 2017 02:28

Hei. Jeg er 33+3 uker i dag og føler meg dårlig hele dagen. Jeg klarer nesten ikke å gjøre noe gjennom hele dagen på grunn av plagene jeg har. Har vondt øverst i magen, bekkenløsning, blir fort svimmel, veldig kvalm må nesten kaste opp. Jeg har vondt i hele kroppen og har veldig lite energi, slapp og sliten. Sover dårlig og lite på natta på grunn av tungpust. Hjerte mitt banker veldig fort og blir veldig tung i brystet som jeg føler at hele hjertet kommer ut. Jeg har lite gjern og prøver å spise gjerntablett som jeg blir kvalm av. Jeg hadde også protein på urinen 2+ sist gang jeg var hos legen. Svimmelheten og hjertebanken kommer plutselig. Kvalmen også. Hva kan det komme av. Takk

Sm
Lørdag 27. mai 2017 02:33
Hei. Jeg er 33+3 uker i dag og følte meg dårlig nesten hele svangerskapet. Jeg klarer nesten ikke å gjøre noe gjennom hele dagen på grunn av plagene jeg har. Har vondt øverst i magen, bekkenløsning, blir fort svimmel, veldig kvalm må nesten kaste opp. Jeg har vondt i hele kroppen og har veldig lite energi, slapp og sliten. Sover dårlig og lite på natta på grunn av tungpust. Hjerte mitt banker veldig fort og blir veldig tung i brystet som jeg føler at hele hjertet kommer ut. Jeg har lite gjern og prøver å spise gjerntablett som jeg blir kvalm av. Jeg hadde også protein på urinen 2+ sist gang jeg var hos legen. Svimmelheten og hjertebanken kommer plutselig. Kvalmen også. Hva kan det komme av. Takk
Anonym
Lørdag 27. mai 2017 09:00
Hei. Jeg er 33+3 uker i dag og føler meg dårlig hele dagen. Jeg klarer nesten ikke å gjøre noe gjennom hele dagen på grunn av plagene jeg har. Har vondt øverst i magen, bekkenløsning, blir fort svimmel, veldig kvalm må nesten kaste opp. Jeg har vondt i hele kroppen og har veldig lite energi, slapp og sliten. Sover dårlig og lite på natta på grunn av tungpust. Hjerte mitt banker veldig fort og blir veldig tung i brystet som jeg føler at hele hjertet kommer ut. Jeg har lite gjern og prøver å spise gjerntablett som jeg blir kvalm av. Jeg hadde også protein på urinen 2+ sist gang jeg var hos legen. Svimmelheten og hjertebanken kommer plutselig. Kvalmen også. Hva kan det komme av. Takk

Du er gravid. ;)
Sånn er det for mange av oss. Svimmelheten, kvalmen og hjertebanken kommer av lavt blodtrykk, smertene i magen av at alt blir presset på liten plass, og tungpusten at lungene har liten plass.
Protein i urinen er vanlig fordi de aller færreste klarer å gi legene en helt ren urinprøve. Proteinene kommer av at det følger med hudceller og utflod ut.
Du kan få jern (uten g) i flytende form, og det finnes mange forskjellige tabletter som gir mindre bivirkninger.
Snakk med legen din om å få en annen type og kanskje kvalmestillende.
Du kan også bare be apoteket om Postafen, det er trygt i svangerskapet.

Alt dette er øvingen til kroppen på hvordan livet blir noen måneder etter svangerskapet, så tenk på det som noe positivt. :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}