Overtid

Anonym
Mandag 22. mai 2017 13:59

Vet at overtid ikke regnes fullstendig som overtid før ca. 12 dager over termin, men her er jeg 6 dager over termin med andre barnet og veldig klar for fødsel. Det beste er jo selvsagt at det starter naturlig. Noen med erfaringer med igangsettelse? Jeg ønsker en naturlig fødsel, men er det slik at man overvåkes mer ved igangsatt og at det gjerne tar litt lengre tid? Mener å ha lest at det regnes som høyrisiko fødsel? Første barn var 4,6 kg så å gå så lenge over tid er ikke veldig ønskelig selv om det enn så lenge ser ut til at barnet er gjennomsnittlig og mindre enn første - vokser barnet like mye på overtid eller har morkaken mindre funksjon nå? Mange spørsmål som melder seg mot termin kontroll :) Gikk 4 dager over sist.

Lykke til i innspurten dere som venter :)

Anonym
Mandag 22. mai 2017 14:36

Det regnes ikke automatisk som en høyrisikofødsel, men slike fødsler blir gjerne litt tøffere og varer lengre. Det spørs hvordan du blir satt igang også. Babyen vokser dag for dag.

Anonym
Mandag 22. mai 2017 21:00
Det regnes ikke automatisk som en høyrisikofødsel, men slike fødsler blir gjerne litt tøffere og varer lengre. Det spørs hvordan du blir satt igang også. Babyen vokser dag for dag.

I følge jordmor Siri slutter babyen å legge på seg ved termin, så det trenger man ikke bekymre seg over.

Igangsatte fødsler er ofte vondere enn "vanlige," men varer ikke nødvendigvis lenger, for man kan hjelpe til med mange forskjellige preparater.
Det beste er at fødselen starter selv ja, men i settes i gang kan være som for meg: en drøm. :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}