Lekke forstervann?

Anonym
Fredag 12. mai 2017 10:46

"Hei!
Jeg er så redd for fostervannslekkasje! Jeg har en del utflod, og mye av den er veldig tynn. Når jeg våkner, så er det som regel en god del i trusa - type en spiseskje. Jeg synes ikke det lukter noe særlig. og som regel når det tørker, så kan jeg se konturene av flekken. Jeg er også generelt fuktig inni skjeden (burde sikkert ikke kjenne etter, men), og det jeg får på fingrene er i hovedsak vanndig, men bittelitt klissete. Ikke noen spes lukt der heller. (Tørket litt over på en bomullsbit og når det tørket, så stivnte det noe). Jeg synes ofte jeg "lekker"/ for mer utflod? rett etter dobesøk.
Huff, jeg er bare veldg redd for lekkasje av fostervann. Har hatt sånn her utflod en stund nå, men noen dager mer enn andre, og da blir jeg så redd. Samtidig er det ikke sånne mengder at det renner hele tida, og da blir jeg så usikker mtp å ringe føden? Hvor mye er belymringsfullt? Hadde jeg ikke vært gravid, så hadde jeg ikke blitt bekymra...Jeg vil tippe jeg lekker utflod/vann/noe i mengde ca 1-2 spiseskjeer ilpa dagen. Jeg liker ikke bruke truseinnlegg, så hender jeg skifter truse. Evt så går det også fint å gå med samme en hel dag, de våte flekkene tørker såpass fort at det ikke er ubehagelig/konstant fuktig. Kjenner også bra med liv fra baby! :) Beklager at det ble så langt, men håper du kan svare meg på om jeg er hypokonder nå, eller om jeg bør ringe føden?"

Dette høres uten noen tvil ut som vanlig utflod. Du vil ikke være i tvil når det er fostervann. Da kan du ikke gå uten innlegg.
Du kan alltid ringe føden, og bør det fremfor å spørre her, men dette hadde jeg ikke bekymret meg for, og det sier nok føden også. :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}