Er festeblødning bare tull?

Anonym
Tirsdag 20. juni 2017 00:44

Hei alle dere flotte her inne.

Jeg har ett spørsmål vedrørende festeblødning. Jeg har lest at det ikke eksisterer som et legevitenskaplig begrep.
Hva er sant her?
Jeg hadde en blødning i går den 18 juni tidlig på morgen. Det er 8 dager siden mulig befruktning. Det kom 6-7 dråper friskt rødt blod. Ikke rosa eller brunt. Og det stoppet like brått som det kom. Vis jeg ikke er gravid noe jeg kan være kommer mensen 24.
Var blødningen egget som var befruktet ,men ikke festet seg. Fins denne festeblødningen når leger sier at dette ikke er et begrep leger bruker?

Tusen takk til alle som svarer. Jeg har vært så lei meg siden det skjedde. Håper så jeg er gravid.

Anonym
Tirsdag 20. juni 2017 06:43

Det kan være festeblødning ja. Det begrepet er ikke noe tull. Blødningen kan komme når det befruktede egget graver seg ned og fester seg. Da kan det komme en liten blødning på noen dråper, som du beskriver. Det kan skje alt fra tre dager etter befruktning til ca elve dager etter. Om egget hadde vært befruktet og ikke festet seg så hadde du ikke sett det. Det hadde du bare tisset ut igjen. Legene bruker det ordet så vet ikke helt hvor du har det fra at det ikke er et vitenskapelig begrep.

Me
Tirsdag 20. juni 2017 19:42

Tusen takk for svar.
Hvordan er det mulig tisse ut et ikke befruktet egg? Eggledere og livmor er jo forskjellig kanaler fra urinveiene?

Anonym
Tirsdag 20. juni 2017 20:22

Det bare kalles det, det sklir jo ut, som oftest når man tisser. På samme måte som det kommer ut mer mens når man tisser.

Anonym
Onsdag 21. juni 2017 06:16

Jeg begynte å blø 2 dager etter positivtest, så ble kjempe lei meg..
Dro å tok blodprøver for å se om det var stigning i HCG ,og det var det ❤
Er 23 uker nå

Me
Onsdag 21. juni 2017 14:47

Gratulerer<3 Det var da veldig koselig å høre.

Hvilke farge var det på blodet? Sa legen noe om hvorfor du begynte å blø?

Klem herfra...

Anonym
Onsdag 21. juni 2017 15:03

Jeg blødde fra uke 12 og ut svangerskapet pga morkakeløsning. Mange grunner til å blø i et svangerskap, men man skal helst ikke blø.

Me
Torsdag 22. juni 2017 01:34

Takk for svar<3

Ja er jo akkurat det gjøre meg så engstelig at en helst ikke skal blø og så usikker på om det var festeblødning.
Snufs....

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}