Ligner på ham....sukk

Anonym
Lørdag 23. feb. 2013 20:29

Vil bare høre om det er noen andre som har det på samme måten. Fikk min første for snart ett år siden, fantastisk på alle måter - men, bare et bittelite men: Det går ikke en dag uten at noen kommenterer hvor mye han ligner på faren. Selvsagt er det hyggelig, men jeg får litt følelse av at jeg vil at han skal ligne på meg også... Er det bare jeg som er dum?

Anonym
Lørdag 23. feb. 2013 21:04

Det hadde jeg aldri brydd meg om i det heletatt :) har heller aldri hørt att mødre klager så fryktelig over att hun syntes det er dumt;) kos deg med barnet ditt, spiller vel ingen rolle hvem av dere han ligner på, heldige er dere som fikk en frisk og helt sikkert en nydelig gutt :)

Anonym
Lørdag 23. feb. 2013 23:47

Hei,
jeg har enda ikke fått min første (er på vei), men jeg tror kanskje jeg også ville følt det litt som om jeg bare var en fødemaskin og som om det er et kompliment at det er faren han er lik. MEN en trøst er det kanskje i at det går over - babyer likner oftest på sin far har jeg hørt og lest, og det skal være naturens måte å sikre at far vedkjenner seg barnet og tar ansvar for det. Moren vet jo at det er hennes barn, men det kan ikke en far vite - med mindre likheten er der. Etterhvert som barnet vokser til, vil man jo se at det har trekk av begge parter.

Anonym
Søndag 24. feb. 2013 09:28

Dumt at du føler det sånn,men dette vil forandre seg i perioder som barnet ditt vokser.det gjorde det hos meg noen mnd lignet veldig på far også omvendt,nå så har han trekk fra jegge.lykke til

Anonym
Søndag 24. feb. 2013 21:35

det syns jeg ikke du skal tenke på.
Sikkert ganske stas for pappaen. Du har jo trossalt hatt barnet i det i 9 måneder og født det. Ingen tvil om at det er ditt. Ingen tvil om at du kjenner barnet ditt.
Sikkert ganske kjekt for faren å ha litt samme knyttingen til barnet for de ligner.

Skogsprinsessa
Onsdag 22. mai 2013 22:04

Dette synes jeg du bør forsøke å legge vekk! Det er vel ikke en konkurranse hvem barnet ligner på? Det finnes babyer som fødes med hjernesvulster, hjertefeil og andre alvorlige og livstruende sykdommer. At barnet ikke ligner på deg, spiller det overhodet noen rolle?

Anonym
Tirsdag 19. nov. 2013 21:19

Høres litt ut som med min, bare at jeg får ofte høre "Han er en sann kopi av sin bestefar" (altså min pappa). Kjempekoselig, men jeg vil jo også høre at min sønn ligner på meg...

Anonym
Onsdag 27. nov. 2013 08:51

Akkurat sånn va d her og heilt til nå når snuppa straks er 17mnd :P hu har vært tro kopi av faren(så lik at folk sleit med å se forskjell på baby bilder av pappaen å lillemor ved siden av hverandre)...nå derimot er hun blitt en ganske god blanding, å me ser mer og mer av meg å mine søsken i na

Anonym
Torsdag 27. feb. 2014 09:26

Hei :) Har ei jente på fem måneder og hun er prikk lik sin pappa hun også. en tro kopi, eller som jeg sier, en fin versjon av pappan sin :P hehehe. jeg bryr meg ikke så veldig, jeg gjor det da jeg gikk gravid, da hadde jeg lyst til at jenta vår skulle ligne på meg men nå bryr jeg meg ikke i det hele tatt, hun er verdens fineste uansett :)

Anonym
Søndag 21. juni 2015 23:31

Jøss, jeg VIL at min lille spire skal ligne på far jeg. Er jo derfor jeg valgte ham som far fordi jeg liker hans egenskaper og utseende såppass at jeg ville ta det og mikse det med meg og lage et barn av det.

Anonym
Mandag 22. juni 2015 00:28

^Enig med deg!
Makan til ting det skal klages på. :P
Jeg hadde blitt lei meg både på egne og pappaens vegne hvis ungen ikke lignet på ham.
Dessuten endrer man seg jo ettersom man vokser, og de fleste barn er en god blanding av far og mor..

Anonym
Tirsdag 1. des. 2015 22:42

Fikk høre det da første kom for 7 år siden.
Å får fremdeles høre det.
Han ligner ikke på meg på noen som helst måte:)
Når nr.2 kom lignet han kun på meg å 0 på pappaen sin.
Har aldri brydd meg så my egentlig,så lenge de ligner på en av oss

Anonym
Onsdag 13. jan. 2016 11:01

Sånn er det her også. Snuppa mi er 16mnd og veldig lik faren og faren sin søster. Men jeg tenker at den første tiden er det jo veldig mye mor og barn og ikke så mye far og barn. Vi er hovedpersonen i den lilles liv og kanskje den som har best kontakt med barnet. Da synes jeg det er litt hyggelig at hun ligner på faren så får han og være litt spesiell hvis du skjønner :) tenker at det hjelper nok litt på kontakten mellom far og barn. At han har en greie med lille han også :) er ikke bare lett for de fedrene og hele tiden komme i andre rekke.

Anonym
Onsdag 13. jan. 2016 14:49

At babyen ligner på faren må vel bare være bra, så ingen tror moren har ligget med noen andre? ...

Anonym
Onsdag 13. jan. 2016 16:49
At babyen ligner på faren må vel bare være bra, så ingen tror moren har ligget med noen andre? ...

For en dum ting å si

Anonym
Onsdag 13. jan. 2016 17:33

For en dum ting å si

Ja, så dumt at babyen ligner på faren..
Herregud for noen ting folk skal legge seg opp i..

Anonym
Onsdag 13. jan. 2016 18:12

For en dum ting å si

Nå var det vel mer det at man ikke skal tro at moren har ligget med noen andre. Hvorfor i all verden skulle man tro det.

Anonym
Onsdag 13. jan. 2016 18:48

For en dum ting å si

Nå var det vel mer det at man ikke skal tro at moren har ligget med noen andre. Hvorfor i all verden skulle man tro det.

..Vel, hvis barnet ikke ligner på noen av dem, eller aldri ligner noe på pappaen..
Da er det jo lett å tro det.
Folk tror de merkeligste ting, og klager på de merkeligste ting også..

Anonym
Tirsdag 15. nov. 2016 00:15

Nei, det syns jeg ikke høres dumt ut. Akkurat slik her også. Akkurat da han kom ut var han lik meg, endret seg veldig på et par uker. Prikk lik faren sin ble.. har vært det frem til han var ca 8 mnder, da ble han litt todelt. Ligner ikke meg, men faren min og farmoren min. Men, fortsatt mest pappaen sin. Synes ikke det er dumt da, fin mann ;) men litt irriterende at det alltid skal påpekes at "han eeeeer sååååååå lik pappaen sin"..

Anonym
Mandag 19. juni 2017 15:54

Min lille ligner også veldig på pappaen sin. Alle kommenterer det HELE tiden og det begynner å bli irriterende :p ikke fordi jeg syns det er dumt, men hvorfor skulle hun ikke ligne på han liksom. Min mor sier lille ligner veldig på meg da jeg var liten, både utseendemessig men ikke minst personligheten xD vet at det betyr mye for pappaen at hun ligner på han da<3 hun er verdens nydeligste uansett hvem hun ligner på!

Anonym
Mandag 19. juni 2017 20:59

Barnet ligner den/dem det ligner, ferdig med det..

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}