Magesmerter

Anonym
Lørdag 17. juni 2017 00:21

Hei! Jeg er en jente på 30 år. Hadde for kun 12-13 uker siden en MA. Hadde en menstrasjon i mellom, og fant for en uke siden ut at jeg er gravid igjen. Likevel er følelsen delt, da redsel for å miste igjen overskygger det meste. Har vært hos lege med to dagers mellomrom for hcg-måling. Venter svar.
Det jeg lurer på er smerter/ ubehag i magen. Jeg har jo den vanlige murringen i eggstokkene, følelsen av press og bobling i magen.
Men ved to anledniger har jeg hatt rare stikkinger/ sammentrekninger inni skjede og ved/på/under skambeinet. Det er ikke så vondt at jeg ikke takler det, men er ubehagelig. Hjelper litt hvis jeg beveger meg. Varer rundt 10- 45 minutt. Må jeg engste meg for dette?
På forhånd takk for svar.

Anonym
Mandag 19. juni 2017 01:53

Hei!

Dette er helt normale symptomer, og kommer av at livmoren vokser, og at hormonene påvirker kroppen.
Dessverre har de fleste kvinner en ufrivillig abort i livet sitt, og nå har du forhåpentligvis hatt din og er ferdig med det.
Det kan lønne seg å prøve å røre på seg, spise riktig og sette seg inn i hva som skjer i kroppen og hva som er best å gjøre under svangerskapet, så du føler at du gjør noe "proaktivt," og ventetiden blir litt kortere.
Da får du tenkt på noe annet også, og ikke bare bekymret deg.

Husk også å ta folat, det er superviktig! (Det skal tas hele svangerskapet og ammeperioden, minst.)

hCG-målinger kan dessverre være misvisende, og stresse mer enn de hjelper.
Det er vanskelig å ikke bekymre seg, men husk at det ikke hjelper noe, og bare tapper deg for energi, så prøv å holde deg opptatt, la deg selv hvile når du trenger det, og vit at kroppen din gjør alt den kan.
Sannsynligheten er stor for at det går bra nå. :)

Anonym
Mandag 19. juni 2017 12:48

Tusen takk for svar :-)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}