Lettere å amme gutt enn jente??

Anonym
Tirsdag 13. juni 2017 17:49

Hei!
Jeg er gravid med nr 2 som er en gutt. Har ei jente fra før, men jeg slet veldig med å amme henne. Hun var sugesvak og veldig liten når hun ble født. Dette var veldig tungt siden jeg hadde veldig lyst til å klare å amme.
Nå tenker jeg mye på om det kommer til å gå denne gangen. Har snakket med jordmor om det og hun mener at det oftere går lettere å amme gutter enn jenter, er det noen av dere som har noe erfaring med dette? Eller generelt amming av barn nr 2? Var det lettere eller noe forskjell?

Anonym
Tirsdag 13. juni 2017 17:59

Jeg har en av hver, og la ikke merke til det i det hele tatt. Har faktisk aldri hørt om det.

Anonym
Tirsdag 13. juni 2017 19:18

I vår familie er det definitivt omvendt. Her har ingen av jentene slitt ved puppen, mens flere av guttene har slitt og måttet ta flaske. Jeg har en datter på snart to år og hun ammes ennå

Anonym
Torsdag 15. juni 2017 19:16
Hei!
Jeg er gravid med nr 2 som er en gutt. Har ei jente fra før, men jeg slet veldig med å amme henne. Hun var sugesvak og veldig liten når hun ble født. Dette var veldig tungt siden jeg hadde veldig lyst til å klare å amme.
Nå tenker jeg mye på om det kommer til å gå denne gangen. Har snakket med jordmor om det og hun mener at det oftere går lettere å amme gutter enn jenter, er det noen av dere som har noe erfaring med dette? Eller generelt amming av barn nr 2? Var det lettere eller noe forskjell?

Nei, det er bare tull. Et barn er et barn, og kjønn har ingenting å si på noe som helst annet enn bleieskift når barna er så små.
Det er akkurat det samme å amme gutter som jenter, hva skulle vært forskjellen? De er jo helt identiske. :)

Anonym
Torsdag 15. juni 2017 20:15

Takk for svar alle sammen :-)
Var akkurat det jeg også tenkte så jeg får krysse fingrene å håpe på at det går denne gangen :-)

Anonym
Mandag 19. juni 2017 01:46
Takk for svar alle sammen :-)
Var akkurat det jeg også tenkte så jeg får krysse fingrene å håpe på at det går denne gangen :-)

Les om amming i forkant, ikke dra fra barsel før dere kan det, og søk hjelp av ammehjelper så bør det gå fint. ;)
Men husk at amming er slitsomt, og krever mye, så vær forberedt på det. :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}