Vannavgang uke 29

Anonym
Lørdag 24. sep. 2016 15:44

Noen som har født i uke 29 og alt gikk bra? Er i uke 28+6, og hadde vannavgang for tre dager siden. Ligger innlagt på sykehus og bare venter. Håper babyen holder seg inne noen dager, helst uker til.

Anonym
Søndag 25. sep. 2016 08:59

Jeg hadde vannavgang i uke 25. Fikk en 100% frisk baby i uke 28. Barnet har fulgt normal motorisk og psykososiale utvikling. Har ikke behov for noen medisiner, aldri fått antibiotika eller oksygen og er som andre barn. Hun er snart 4 år. Høyere enn gjennomsnittet og vanlig vekt. Hun får ingen spesiell oppfølging. Lykke til :-) Dette går bra.

Anonym
Søndag 25. sep. 2016 09:21

Takk for svar :) har fått to lungemodningssprøyter og får riehemmende drypp, men merker at kroppen jobber mot fødsel. Babyen veier ca 1.5 kg så det er jo ikke lite heller... Bare blir så bekymret.

Anonym
Søndag 25. sep. 2016 09:42

Jeg har hatt 3 tidlige vannavgang er. Gikk fint i 2 av de. Første kom i uke 36 14 timer etter vannavgang. Nr 2 gikk vannet i uke 20 han kom i uke 24. Men klarte seg dessverre ikke. Nr 3 gikk vannet i uke 27. Hun kom 5 dager etter. Rakk akkurat å komme i uke 28 før hun kom. Veide 1230 gram og 38 cm lang. Jeg fikk også 2 lyngemodnings sprøyter. Alt gikk fint. Hun skreik når hun kom ut og var kjempe sterk. Trengte kun cpap i 2-3 uker. Fikk litt hjerneblødning som ga henne noen syster på hjernen. Så de kunne ikke love at hun kunne gå. Men nå er hun ei 3.5 år gammel prinsesse dom springer og hopper og klatrer alle veier. Er vel den sprekeste og tøffeste av alle i barnehagen. Ikke redd for noe. Hun er også nesten den høyeste av de på hennes alder. Har aldri vært liten i forhold til de andre som ble født når hun skulle blitt født. Veide 3500 gram til termin. Kom hjem fra sykehuset etter 6 uker. Da ammet jeg henne fullt. Skulle egentlig hjem med sonde. Men hun hatet den sonden og drog den ut hele tiden. Vis du har kommet så langt i svangerskapet så trenger du ikke å være bekymret da går alt helt fint. Å hvertfall vis den er så stor. Da er det ingen problem. Men du kan jo håpe den holder seg inne til du bikker uke 30. Å hver dag teller. Det eneste som er kjedelig er jo at en må være litt lenge på sykehuset. Lykke til og bare gled deg over at du har kommet så langt.

Anonym
Søndag 25. sep. 2016 09:55

Og noen ganger kan det jo gå litt opp og ned i begynnelsen når de blir født så tidlig. Men legene er så flinke i dag. Og de får nok av hjelp på sykehuset. Så ikke bekymre deg. Dette går fint. Å ikke ta sorger på forskudd.

Anonym
Søndag 25. sep. 2016 19:54

Fikk tips om denne på babyverden i dag: nydeligflott.blogspot.no

Anonym
Fredag 19. mai 2017 11:57

Det gikk fint med oss, for de som lurte. Babyen kom i uke 29 +1, 1.2 kg og 38 cm. Trengte bare cpap i en uke,kuvøse i to uker. Vi dro hjem etter fem uker, med sonde gjennom nesen. Nå er han snart åtte mnd og helt perfekt :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}