leter et tegn

deluna
Fredag 12. mai 2017 16:06

Jeg å samboeren har endelig bestemt oss for å prøve å få barn vi har ikke prøvd så lenge kun i 14dager og jeg var ikke klar på at det skulle være så frustrerende jeg vet at sannsynligheten for å bli gravid på 1 forsøk er svært liten men allikevel driver jeg å lete etter tegn på å være gravid og når jeg først tror jeg har et tegn blir jeg i tvil om det er for jeg er gravid eller bare et tegn for de jeg leter etter de og dette gjør meg veldig frustrert. Er det flere som har det slikt.

Anonym
Fredag 12. mai 2017 16:16

Hoi det var en lang setning. Ja det kan ta inntil ett år å bli gravid. Men om du allerede nå er frustrert, etter bare to uker, da kan det bli veldig slitsomt for deg. Ikke let etter tegn hele tiden, man får ofte innbilte symptomer når man driver å leter. Ta en test en gang i måneden, og ha sex annenhver dag.

deluna
Fredag 12. mai 2017 16:45

Har dysleksi så er ikke flink når det kommer til å skrive med puktum, komma og det å skrive ord riktig men nok om det. Er det jeg å frykter at vis ikke klarer å slutte med å lete etter tegn så blir det veldig slitsom å prøve i steden for å gøy som det skal være

Anonym
Fredag 12. mai 2017 17:20

Jeg lette også etter tegn i begynnelsen, men da bli bare alt så stress at jeg ikke ble gravid. Da jeg "glemte" at jeg prøvde, ble jeg gravid med en gang. Med første tok det syv måneder med prøving. Med andre tenkte jeg at det kom til å ta litt tid, så jeg stresset ikke i det hele tatt. Da ble jeg gravid på første forsøk. Så det med å slappe litt av, det hjelper. Vet ikke om du feks har sett bloggen til pilotfrue, men hun stresser så mye med dette at hun ikke klarer å bli gravid. Det er synd, men å ta det med ro har så mye å si. Lykke til!

Anonym
Mandag 15. mai 2017 14:37

Vanlig stress som vi opplever her i Norge har ingenting å si for om du blir gravid eller ikke, så bare ta det med ro. At man blir gravid når man "slapper av" er en ren tilfeldighet, og man husker ting annerledes enn de var.

Prøving er sjeldent høy for noen fordi sexen fort blir pliktsex.
Prøv heller å fokusere på å ha det digg, prøve noe nytt, drit i kalendere, temping osv, og bare ha sex når dere føler for det. :)

Anonym
Mandag 15. mai 2017 16:01
Vanlig stress som vi opplever her i Norge har ingenting å si for om du blir gravid eller ikke, så bare ta det med ro. At man blir gravid når man "slapper av" er en ren tilfeldighet, og man husker ting annerledes enn de var.Prøving er sjeldent høy for noen fordi sexen fort blir pliktsex.
Prøv heller å fokusere på å ha det digg, prøve noe nytt, drit i kalendere, temping osv, og bare ha sex når dere føler for det. :)

De flere hundre tusener med par som har blitt gravide ved å roe ned tar feil de da?

Anonym
Mandag 15. mai 2017 19:35
Vanlig stress som vi opplever her i Norge har ingenting å si for om du blir gravid eller ikke, så bare ta det med ro. At man blir gravid når man "slapper av" er en ren tilfeldighet, og man husker ting annerledes enn de var.Prøving er sjeldent høy for noen fordi sexen fort blir pliktsex.

De flere hundre tusener med par som har blitt gravide ved å roe ned tar feil de da?

Ja, det er tilfeldig at man blir gravid fordi man føler man har "roet ned."
Også husker man det sånn i etterkant fordi vi mennesker har et behov for å se mønstre og ikke liker at ting er tilfeldig.
Før eller senere blir man gravid om noe ikke er galt.. At man har "roet ned" har ingenting med det å gjøre, det påvirker ikke noe i kroppen i stor nok grad til at det har noen som helst effekt på det å bli/forbli gravid.
Med din logikk skulle ingen i utviklingsland/krigsherjede områder noen gang bli gravide.

Anonym
Mandag 15. mai 2017 21:23

Også husker man det sånn i etterkant fordi vi mennesker har et behov for å se mønstre og ikke liker at ting er tilfeldig.
Før eller senere blir man gravid om noe ikke er galt.. At man har "roet ned" har ingenting med det å gjøre, det påvirker ikke noe i kroppen i stor nok grad til at det har noen som helst effekt på det å bli/forbli gravid.
Med din logikk skulle ingen i utviklingsland/krigsherjede områder noen gang bli gravide.

Ok, du har ikke peil på hva du snakker om. Diskusjon over

Anonym
Mandag 15. mai 2017 22:34

Ok, du har ikke peil på hva du snakker om. Diskusjon over

Innlegget er slettet pga den særs uhøflige tonen. Hvis du må krangle, så bruk heller sleivsaprkforumet vårt: http://altformamma.no/forum/118/forum_thread/list/null/sleivsparkforumet
Mvh jordmor Siri

Anonym
Tirsdag 16. mai 2017 06:38

Hei ts! Det å stresse, som nevnes her, er ikke bra i en slik prosess. Det finnes masse forskning både blant mennesker og dyr, som bekrefter at eggløsningen kan hindres om man stresser for mye. Det nevnes at feks stress før en eksamen, stress i julestria er ting som kan klusse med eggløsningen. Ta det med ro, kos dere og lykke til :)

Anonym
Tirsdag 16. mai 2017 14:28

Da jeg måtte flytte fra et kollektiv en gang da jeg bodde i utlandet, så fikk jeg ikke lov til det og måtte betale i seks måneder selv om jeg skulle flytte. Dette gjorde så jeg gikk gjennom stress som jeg aldri har kjent maken til. I de månedene hadde jeg menssykluser på 40 dager og sånn... og jeg har alltid hatt 26-dagers sykluser. Så stress påvirker absolutt!

Anonym
Onsdag 17. mai 2017 21:20

Innlegget er slettet på særs uhøflig tone.
Vennlig hilsen jordmor Siri

Anonym
Torsdag 18. mai 2017 07:11

Innlegget over som det referes til under er slettet pga uhøflig tone. MVH jordmor Siri

Oi, blir helt satt ut av deg hver gang jeg. Må faktisk le av deg ofte. Vet jo at det er du som krangler på alle trådene her på forumet, så begynner å bli ganske morsomt. Jeg fikk beskjed av legen at mine sykluser var forsinket på grunn av stress, jeg da. Ikke at du, en anonym dame på et forum, ikke stiller med god kunnskap altså. Du vet sikkert mye om mangt. Jeg dro til legen for å se om det var noe galt ned meg siden jeg ikke fikk mensen til riktig tid. Da jeg fortalte henne om stresset jeg gikk gjennom (hadde daglige stressete møter med folk fra universitetet og advokater, siden jeg ble anbefalt å saksøke huseieren). Så sa legen at eggløsning er veldig sensitiv for stress og at det ikke skal mye stress til for å forsinke eller utelukke en eggløsning. Tror mer på legen enn på deg, skjønner du, selvom du er morsom med alle dine stygge kallenavn på oss, og jeg ler av hvor oppgitt du blir av oss, bare fordi vi har hatt andre erfaringer enn deg!

Anonym
Torsdag 18. mai 2017 20:00
Og den som er smartere enn meg og legen min er deg det altså? Nå synes jeg du er ganske høy på deg selv, her du sitter og skriver helt anonymt uten en eneste politelig kilde. Har en helt vanlig allmennlege jeg da, ikke en healer eller hva annet du nevner der. Hun har over 20 års erfaring, så stoler mer på henne enn på deg. Litt rart at første gangen jeg noen sinne har så lange sykluser er akkurat de to månedene hvor jeg nesten ikke sov og hadde nervøse sammenbrudd daglig, og satt i lange møter og trodde jeg måtte i rettsak (heldigvis ordnet det seg uten). Også morsomt at syklusen normaliserte seg da det stresset roet seg. Også morsomt at du tror du vet mer enn leger, og at du tror du kjenner med uten å ha møtt meg engang

Det er nok den personen som "alltid skal ha rett" som driver å kommenterer her og, ja. Jeg gidder ikke høre på sånt, det er jo bare tull. Å si at man ikke skal høre på leger og utdannede mennesker er jo helt bak mål. Jeg tror hun trenger hjelp, hun kan ikke ha det godt med seg selv når hun føler behov for å komme hit å krangle hver dag. Håper for Guds skyld at hun ikke har barn, for dette er virkelig ingen rollemodell. Bare det å komme med kallenavn på folk man ikke kjenner engang er psykotisk.

Anonym
Fredag 19. mai 2017 09:03

Wow, tenk å snakke slik til folk man ikke kjenner engang :O og på en side hvor man kommer for å få hjelp og råd. Jeg håper virkelig at du blir kastet ut fra denne siden, for du gjør ingenting annet enn å mobbe, slenge ut kallenavn og komme med feil fakta. Du kan ikke ha det godt med deg selv. Oppsøk hjelp.

Anonym
Lørdag 20. mai 2017 12:40

Det er nok den personen som "alltid skal ha rett" som driver å kommenterer her og, ja. Jeg gidder ikke høre på sånt, det er jo bare tull. Å si at man ikke skal høre på leger og utdannede mennesker er jo helt bak mål. Jeg tror hun trenger hjelp, hun kan ikke ha det godt med seg selv når hun føler behov for å komme hit å krangle hver dag. Håper for Guds skyld at hun ikke har barn, for dette er virkelig ingen rollemodell. Bare det å komme med kallenavn på folk man ikke kjenner engang er psykotisk.

Wow, tenk å snakke slik til folk man ikke kjenner engang :O og på en side hvor man kommer for å få hjelp og råd. Jeg håper virkelig at du blir kastet ut fra denne siden, for du gjør ingenting annet enn å mobbe, slenge ut kallenavn og komme med feil fakta. Du kan ikke ha det godt med deg selv. Oppsøk hjelp.

...Men dette er helt greit. Ok, så hvis jeg skriver som om jeg aldri har lest en bok, eller ikke har fullt utviklet frontallapp, og ikke har snøring på hva jeg skriver om, så får innleggene mine stå? ...
Her oser det kvalitet lang vei....

Anonym
Lørdag 20. mai 2017 14:14

Wow, tenk å snakke slik til folk man ikke kjenner engang :O og på en side hvor man kommer for å få hjelp og råd. Jeg håper virkelig at du blir kastet ut fra denne siden, for du gjør ingenting annet enn å mobbe, slenge ut kallenavn og komme med feil fakta. Du kan ikke ha det godt med deg selv. Oppsøk hjelp....Men dette er helt greit. Ok, så hvis jeg skriver som om jeg aldri har lest en bok, eller ikke har fullt utviklet frontallapp, og ikke har snøring på hva jeg skriver om, så får innleggene mine stå? ...

Kan du ikke vær så snill å holde opp? Folk har lyst til å ha ordentlige samtaler her, med forståelse og råd. Man har ikke lyst til å bli kalt uintelligent og uutviklet hver gang man spør om noe eller deler erfaringer her! Du har såret mange gjennom innleggene dine på forskjellige tråder her og nå synes jeg du skal kutte ut! Veldig bra gjort av Jordmor Siri å slette innleggene dine.

Anonym
Lørdag 20. mai 2017 15:01

Wow, tenk å snakke slik til folk man ikke kjenner engang :O og på en side hvor man kommer for å få hjelp og råd. Jeg håper virkelig at du blir kastet ut fra denne siden, for du gjør ingenting annet enn å mobbe, slenge ut kallenavn og komme med feil fakta. Du kan ikke ha det godt med deg selv. Oppsøk hjelp....Men dette er helt greit. Ok, så hvis jeg skriver som om jeg aldri har lest en bok, eller ikke har fullt utviklet frontallapp, og ikke har snøring på hva jeg skriver om, så får innleggene mine stå? ...

Kan du ikke vær så snill å holde opp? Folk har lyst til å ha ordentlige samtaler her, med forståelse og råd. Man har ikke lyst til å bli kalt uintelligent og uutviklet hver gang man spør om noe eller deler erfaringer her! Du har såret mange gjennom innleggene dine på forskjellige tråder her og nå synes jeg du skal kutte ut! Veldig bra gjort av Jordmor Siri å slette innleggene dine.

Hvis du ikke vil bli våt når du går ut i regnet, tar du med en paraply, eller forbanner du regnet for å være vått?

Anonym
Lørdag 20. mai 2017 16:21

Ok, nå har innleggene dine blitt slettet av admin. På tide å gi seg nå??!

Anonym
Lørdag 20. mai 2017 19:27

Jeg hadde det akkurat likt. Brukte derimot nesten 2 år på å få det til. Hang meg opp i eggløsning og masse sex, og endte opp med å bare bli en plikt og skulle gjøre det for oss begge. Ikke noe trivelig; og ble til slutt deprimert. Ga til slutt faen, gjorde det når vi ville, spiste og drakk det jeg ville. Slappet rett og slett av og vipps så satt det. Med andre man hadde jeg ingen forventninger om at det skulle gå raskt og vestemte oss for å ta det som det kom. Ble gravid på andre forsøk.

Lykke til og prøv å slapp av litt også. ikke stress hverandre :)

Anonym
Lørdag 20. mai 2017 20:55

Denne forskeren her mener hvertfall at stress vi alle kan oppleve fra tid til annen kan påvirke syklus og eggløsning:

http://forskning.no/menneskekroppen-svangerskap/2012/12/hvordan-kan-stress-hindre-graviditet

Han nevner spesielt at kvinner som nærmer seg 40 kan oppleve et stress om å bli gravid som faktisk hindrer de i å bli gravide, og andre typer stress kan også virke inn.

Håper det ordner seg for ts. og at du fort blir gravid <3

Anonym
Lørdag 20. mai 2017 21:42
Denne forskeren her mener hvertfall at stress vi alle kan oppleve fra tid til annen kan påvirke syklus og eggløsning:

http://forskning.no/menneskekroppen-svangerskap/2012/12/hvordan-kan-stress-hindre-graviditet

Han nevner spesielt at kvinner som nærmer seg 40 kan oppleve et stress om å bli gravid som faktisk hindrer de i å bli gravide, og andre typer stress kan også virke inn.

Det er en grunn til at det ikke finnes noe materiale som han henviser til (som seriøse forskere gjør når de vil bli tatt alvorlig), så dette ville jeg ikke tenkt så mye på, ts. Bare ha samleie annenhver dag, og kos deg med mannen din! :)

Anonym
Søndag 21. mai 2017 08:20

Det er en grunn til at det ikke finnes noe materiale som han henviser til (som seriøse forskere gjør når de vil bli tatt alvorlig), så dette ville jeg ikke tenkt så mye på, ts. Bare ha samleie annenhver dag, og kos deg med mannen din! :)

Gi deg nå.

Anonym
Søndag 21. mai 2017 10:10

Han er overlege og professor, og blir intervjuet av en journalist. Er ikke vanlig med kildehenvisning når man blir intervjuet. hadde det vært hans egen teks, så hadde han nok henvist til ting

Anonym
Mandag 22. mai 2017 21:08
Gi deg nå.

Unnskyld? Hvem snakker du til? Jeg har ikke svart på dette forumet før, så tilbakemeldinger som denne vil jeg ha meg frabedt.
Du får sortere hvem du siterer før du poster dersom det ikke var siktet mot meg.

Kildehenvisninger er forøvrig vanlig på sider som forskning.no, fordi de er opptatt av å vise at deres artikler er seriøse og kredible.
Jeg har påpekt fakta- og skrivefeil for dem en rekke ganger, og de takker bestandig og utbedrer raskt, samt oppgir referanser.
Den aktuelle professoren innrømmer jo også selv at forskning på dette temaet er vanskelig, og å føle seg stresset og å faktisk fysisk bli påvirket er jo ikke nødvendigvis det samme, heldigvis.
Det beste er, som nevnt, å kose seg og ikke tenke for mye. :)

1
Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}